افتتاحیه اردوی تابستانی هشتمین المپیاد دانش اموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

افتتاحیه اردوی تابستانی هشتمین دوره المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر عارفیان دبیر ستاد، دکتر سلطانی نژاد رئیس کمیته علمی المپیاد..

 

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، افتتاحیه اردوی تابستانی هشتمین دوره المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر عارفیان دبیر ستاد، دکتر سلطانی نژاد رئیس کمیته علمی المپیاد درتاریخ ۲۴ ام تیر ماه دردانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی برگزار شد.

دبیر ستاد در این افتتاحیه ضمن ابراز خرسندی از موفقیت دانش پژوهان راه یافته به این المپیاد بر لزوم رعایت اخلاق در پژوهش و فناوری‌های حوزه نوین پزشکی بازساختی تاکید نمود و افزود: شما دانش آموزان امید کشور هستید و از شما انتظار می رود به مرزهای دانش حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دست یافته تا شاهد رشد و توسعه این علم در بین دانش آموزان باشیم وی اظهارنمود: رشد و توسعه کشور در این فناوری مستلزم شروع از سنین دانش آموزی است. دکتر عارفیان ادامه داد شما استعداد های این کشور هستید که ناخودآگاه در شبکه فناورانه ای قرار گرفته اید که از شهر های مختلف در کنار هم‌جمع شده اید و‌‌ تشکیل یک بدنه واحد و قدرتمند را داده اید. شما باید شبکه ها و‌تیم هایتان را بسازید و گسترش دهید تا پایه گذار اتفاق های بسیار عالی و درخشان در اینده ی کشورمان شود. زمانی که ما درباره علوم پایه صحبت میکنیم و‌در‌ موردش تفکر میکنیم میبینیم حاصل آن علومی همچون زیست فناوری و پزشکی بازساختی هستند و ما در این دوره یاد میگیریم که پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، فرآیند نهایی مجموعه ای از دانش ها شامل علوم زیست مواد، مکانیک و مهندسی ژنتیک است.

دکتر سلطانی نژاد با اشاره به استفاده از ظرفیت اساتید با تجربه ابراز امیداوری نمود: این دوره وسیله ای جهت ارتقا علمی دانش پژوهان در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بوده و امیدواریم این دوره بتواند به عنوان سکوی پرتاپ دانش آموزان در مسیرعلمی آینده آن‌ها باشد و نهایتا در تغییر نگرش دانش آموزان در جهت تشکیل شبکه های هدفمند با انتخاب مسیر علمی و کار آفرینی آینده موثر واقع گردد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zp1w