استفاده زودهنگام از محصولات تاییدشده مبتنی بر CAR T-Cell برای درمان مولتیپل میلوما بجای بکارگیری آن ها در خط پایانی درمان

سازمان غذا و دارو آمریکا درمان CAR T-Cell تراپی با کمک Abecmaرا به عنوان درمان خط دوم و درمان Carvykti را به عنوان درمان خط سوم برای مولتیپل میلوما تایید کرده است و انجمن پیوند و سلول درمانی آمریکا (ASTCT)حمایت خود را از این مسئله اعلام کرده است.

سازمان غذا و دارو آمریکا درمان CAR T-Cell تراپی با کمک  Abecmaرا به عنوان درمان خط دوم و درمان Carvykti را به عنوان درمان خط سوم برای مولتیپل میلوما تایید کرده است و انجمن پیوند و سلول درمانی آمریکا (ASTCT)حمایت خود را از این مسئله اعلام کرده است.

استفاده از درمان‌های Abecma و Carvykti قبلاً به بیماران مولتیپل میلوما محدود می‌شد که در چهار خط درمان شکست خورده بودند. تاییدیه صادر شده از طرف سازمان غذا و دارو آمریکا موجب استفاده گسترده تر از این درمان ها می شود و به پزشکان اجازه می دهد تا این درمان را برای مداخله زودهنگام بیماری توصیه کنند. تصمیم گیری برای تایید گسترش این درمان ها توسط کمیته مشاوره داروهای انکولوژیک (ODAC) در مارس 2024 انجام شد.

کوری کاتلر، رئیس انجمن پیوند و سلول درمانی آمریکا، در این خصوص می گوید: تأیید FDA یک گام مثبت رو به جلو برای دسترسی بیشتر به درمان های CAR T می باشد. مداخله زودهنگام بیماری به این معنی است که می توانیم قبل از اینکه سیستم ایمنی بیمار با چندین دوره شیمی درمانی مواجه شود، از درمان CAR T استفاده کنیم. اگر این مداخله موفقیت آمیز باشد، کیفیت زندگی بیماران را بهبود می بخشد.

 

 

لینک خبر:

https://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2024-04/61911433-american-society-for-transplantation-and-cellular-therapy-astct-supports-the-fda-s-approval-of-earlier-use-of-car-t-cell-therapy-for-multiple-myeloma-200.htm

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z7Mx