استفاده از فناوری کاشت داربست زیست سازگار حاوی سلول های بنیادی متمایز شده به سلول بتا جهت درمان دیابت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای در تاریخ 1401/05/05در محل ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر افاضلی مدیر عامل شرکت نیوان فارمد ، برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای در تاریخ 1401/05/05 در محل ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر افاضلی مدیر عامل شرکت نیوان فارمد ، برگزار شد.

این شرکت در صنعت دارو و سلامت، با هدف تولید دانش فنی و ابداع شیوه های جدید در درمان بیماری ها و تولید محصولات دارویی پیشرفته و با ماموریت بومی سازی محصولات پزشکی بازساختی که ارز بری بالایی دارند، تاسیس شده است.

این شرکت در حال برنامه ریزی برای استفاده از فناوری کاشت داربست زیست سازگار حاوی سلول های بنیادی متمایز شده به سلول بتا جهت درمان دیابت می باشد. دکتر افاضلی در مورد ساختار و پتانسیل های شرکت برای تولید دانش فنی با استفاده از سلول های کشنده طبیعی در مورد بیماری های صعب العلاج، توضیحاتی ارائه دادند.

دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت درمان بیماری دیابت با روش های نوین سلول درمانی، راهنمایی های لازم را درخصوص نحوه دریافت حمایت را بیان کردند و ارائه مستندات فنی توسط شرکت و ارزیابی تخصصی توسط داوران ستاد را ضروری دانست.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZHyu