استفاده از فناوری MultiOmyx برای مشاهده دقیق‌تر سلول‌ها

دانشمندان در مرکز پژوهش جهانی جنرال الکتریک (GE) فناوری جدیدی خلق کرده اند که به پژوهشگران اجازه مشاهده سلول های سرطانی را با جزئیاتی خیره کننده می دهد.

دانشمندان در مرکز پژوهش جهانی جنرال الکتریک (GE) فناوری جدیدی خلق کرده اند که به پژوهشگران اجازه مشاهده سلول های سرطانی را با جزئیاتی خیره کننده می دهد. این سامانه که به نام مولتی‌امیکس (MultiOmyx) شناخته می شود این امکان را برای کارشناسانی که به مطالعه و درمان سرطان می پردازند، فراهم می کند تا به تجزیه و تحلیل پروتئین های مختلف در یک بافت واحد بپردازند و از این رو تصویری کامل‌تر از زیست شناسی تومور شکل بگیرد.

این فناوری به کارشناسان اجازه می دهد اطلاعات بیشتری از نمونه های واحد کسب کنند و ابزاری را در اختیار آسیب شناسان قرار می دهد تا هرچه سریع‌تر اطلاعات بیشتری درباره سرطان ها فرا بگیرند. با استفاده از فناوری GE، شما می توانید سلول های سرطانی را با وضوح بیشتری در اینجا مشاهده کنید. سلول های سرطانی بدخیم به رنگ قرمز و هسته ها آبی رنگ هستند.

اما پژوهشگران نیازمند مطالعه سلول های غیرسرطانی با دقت بیشتر در نمونه هستند زیرا این سلول های ایمنی می توانند عاملی کلیدی در مبارزه با سرطان باشند. در اینجا می توانید افزودن رنگ های آبی و صورتی توسط پژوهشگران برای شناسایی سلول های سالم در نمونه را مشاهده کنید. سلول های سالم از جمله سلول های که به رنگ آبی روشن هستند و ماکروفاژها که به رنگ صورتی هستند. برای مطالعه عملکردهای سلول های سرطانی با دقت بیشتر، پژوهشگران رنگ سلول سرطانی عمومی و رنگ فیبروبلاست را حذف می کنند. در اینجا رنگ قرمز هدف بالقوه دارو را نشان می دهد. با مطالعه سلول ها به این روش، آسیب شناسان قادرند درک بهتری از این که چه داروهایی ممکن است در درمان سرطان های مختلف موثرتر باشند، کسب کنند.

Reference:https://www.gatewaycr.org/gateway-blog/posts/2016/june/new-technology-lets-researchers-see-cancer-cells-in-stunning-detail/

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZMv3