ارایه گزارش اقدامات و دستاودهای ستاد در حوزه همکاری های بین المللی و راهکارهای توسعه آن

جلسه ای با حضور مهندس قلعه نویی ریاست مرکز تعاملات بین‌المللی، دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد، مهندس علایی مدیر کل دفتر تبادل فناوری و جمعی از اساتید مورخ 14مهرماه 98 برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جلسه ای با حضور مهندس قلعه نویی ریاست مرکز تعاملات بین‌المللی، دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد، مهندس علایی مدیر کل دفتر تبادل فناوری و جمعی از اساتید مورخ 14مهرماه 98 برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حمیدیه به ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت ها و دستاورد های ستاد در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی انجام شده است پرداخت. و به اهمیت تبادل فناوری و صادرات محصولات حوزه سلول های بنیادی و لزوم برقراری ارتباط با شرکت ها و مراکز فعال در زمینه علوم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح بین المللی پرداخت.

در این جلسه دکتر حمیدیه اذعان داشت یکی از اهداف اصلی و الویت های ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی تبادل فناوری و بهره مندی از دانش روز و همچنین فراهم نمودن بستری مناسب جهت ارائه خدمات و محصولات دانش بنیان در سطح منطقه و جهان می باشد. وی تاکید داشت هدایت و حمایت از شرکت های دانش بنیان جهت صادرات محصولاتی که به فناوری آن دست یافته اند می تواند در تحقق این امر کمک شایانی نماید و از ابتدای سال 97 زمینه سازی جهت صادرات محصولات این حوزه شروع شده است. او ابراز امیدواری نمود این روند گامی موثر در راستای پیشرفت کشور عزیزمان در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی باشد.

سپس دکتر امیرخانی در ارتباط با فعالیت های و برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به منظور انتقال دانش، تجربه و فعالیت های انجام شده ستاد در این خصوص و همچنین به فعالیت های وسیع مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و نقش مهم این مراکز به ارائه گزارش پرداخت و افزود: این مراکز می توانند فضا و امکانات مورد نیاز را به شرکت های که در حوزه ی فناوری سلول های بنیادی فعال و دارای محصولات مرز دانشی اختصاص دهند.

در پایان مهندس قلعه نویی ضمن ابراز خرسندی از تلاش ها ی انجام شده در حوزه علوم سلول های بنیادی اظهار داشت ما در تلاش هستیم  فضا و امکانات مورد نیاز را جهت توسعه این علم را افزایش دهیم.

در پایان اساتید حاضر در جلسه ضمن بررسی نکات و مسائل مطرح شده، با بیان سوالاتی به بحث و تبادل نظر نشستند .

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZWC2