ارائه رویکردی پیشگامانه برای درمان بیماری صرع با کمک سلول درمانی

UC San Diego Health به عنوان یکی از اولین سیستم های بهداشتی در آمریکاست که تزریق سلول های بازسازی کننده به مغز افراد مبتلا به صرع لب گیجگاهی (temporal lobe) برای درمان تشنج را آغاز نموده است.

UC San Diego Health به عنوان یکی از اولین سیستم های بهداشتی در آمریکاست که تزریق سلول های بازسازی کننده به مغز افراد مبتلا به صرع لب گیجگاهی (temporal lobe) برای درمان تشنج را آغاز نموده است. نتابج تحقیقات این موسسه می تواند منجر به پیشرفت و انقلابی بزرگ در درمان صرع شود.

دانشمندان این موسسه یک آزمایش بالینی به نام NRTX-1001 را آغاز کردند که شامل تزریق سلول های احیا کننده به مغز برای درمان تشنج های ناشی از صرع می باشد. این روش پتانسیل درمان بیماران مبتلا به صرع لب گیجگاهی مقاوم به دارو را نیز دارد.

سلول های تزریق شده در این روش، از سلول های بنیادی انسانی مشتق شده اند و با هدف بازگرداندن تعادل مغز و آرام کردن تشنج ها استفاده می شوند. نتایج اولیه این درمان نشان دهنده کاهش بیش از 90 درصدی تعداد دفعات تشنج در بیماران می باشد.

این کارآزمایی بالینی که توسط Neurona Therapeutics حمایت می شود، به دنبال ثبت نام 40 شرکت کننده در سراسر کشور برای مطالعه و بررسی نتایج پیوند سلول های بنیادی است که اسید گاما آمینوبوتیریک (GABA) -یک انتقال دهنده عصبی در مغز بوده که تکانه های بیش فعال بین سلول های عصبی را مسدود می کند- تولید می کنند.

دکتر Shih، محقق اصلی در این پروژه، در این خصوص گفت: "این مطالعه پیچیده‌ترین کارآزمایی بالینی می باشد که او در طول زندگی حرفه‌ای خود انجام داده است و نتایج 25 سال تحقیقات و کارآزمایی‌های بالینی در سه موسسه آکادمیک پیشرو در سراسر کشور را در بر می‌گیرد."

 

لینک خبر:

 https://neurosciencenews.com/epilepsy-stem-cells-23703/

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZfAw