اختصاص بودجه هنگفت کمپانی Neurona برای پیشبرد سلول درمانی برای بیماری صرع

Neurona Therapeutics اعلام کرد 120 میلیون دلار بودجه برای کمک به پیشبرد دارو NRTX-1001، که یک درمان سلول عصبی احیاکننده که در حال حاضر برای صرع لوب تمپورال مزیال مقاوم به دارو (MTLE) است، اختصاص داده است.

Neurona Therapeutics  اعلام کرد 120 میلیون دلار بودجه برای کمک به پیشبرد دارو NRTX-1001، که یک درمان سلول عصبی احیاکننده که در حال حاضر برای صرع لوب تمپورال مزیال مقاوم به دارو (MTLE) است، اختصاص داده است.

 MTLEکه حدود 50 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد، شایع ترین شکل صرع کانونی است که می تواند علیرغم درمان پزشکی باعث تشنج های مداوم شود. علاوه بر این، برای افراد مبتلا به تشنج مقاوم به داروهای ضد تشنج، جراحی صرع می تواند یک گزینه خوب باشد. با این حال، گزینه‌های جراحی برای همه در دسترس یا موثر نیستند، بنابراین تخریب بافتی و اثرات نامطلوب قابل توجهی ایجاد می شود.

کاندید اصلی Neurona یک سلول درمانی متشکل از اینترنورون های مهارکننده GABAergic است که می تواند به طور بالقوه به شبکه های عصبی بیش فعال در تشنج های صرعی رسیدگی کند.

نتایج قبلی از مطالعه فاز 1/2 داروی NRTX-1001 که Neurona در نشست سالانه انجمن صرع آمریکا در دسامبر سال گذشته ارائه کرد، بیش از 95 درصد کاهش در فراوانی کلی تشنج را برای بیش از یکسال پس از درمان نشان داد. علاوه بر این، این گزینه درمانی جدید به طور کلی ایمن بوده و عوارض جانبی از نظر شدت، خفیف تا متوسط ​​در نظر گرفته شد.

گفتنی است در حال حاضر NRTX-1001 در مرحله ارزیابی پیش بالینی برای آزمایش بیماری آلزایمر، به عنوان یک بیماری تخریب کننده عصبی است.

این شرکت همچنین از این بودجه برای هدایت دیگر پروژه‌های pipeline  خود استفاده خواهد کرد، که شامل سلول‌های گلیال میلین‌کننده تحقیقاتی و سلول‌های اصلاح‌شده ژنی است که هر دو برای نشانه‌های فاش نشده ای هستند.

کوری نیکلاس، مدیر اجرایی و هم بنیان‌گذار Neurona، گفت: سلول‌درمانی‌های Neurona این پتانسیل را دارد که درمان اختلالات عصبی ویرانگر و مقاوم به درمان قبلی را تغییر دهد. این بودجه از مطالعات بالینی در حال انجام و برنامه ریزی شده NRTX-1001 برای بیماری صرع مقاوم به دارو، بیماری آلزایمر و همچنین پیشرفت سایر کاندیدهای سلول درمانی این شرکت به سمت کلینیک را برای بیماری های عصبی حمایت می کند.

لینک خبر:

https://pharmatimes.com/news/neurona-secures-120m-to-advance-lead-cell-therapy-candidate-for-epilepsy/

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZZYx