آنتی بادی های مهندسی شده می توانند در پزشکی بازساختی نقش داشته باشند

نشان داده شده است که آنتی بادی های مهندسی شده به طور قوی و به طور خاص مسیرهای احیا کننده را در سلول ها فعال می کند. این احتمال وجود دارد که این آنتی بادی های مهندسی شده پایه و اساس کلاس جدیدی از درمان ها در زمینه پزشکی بازساختی باشد.

 

نشان داده شده است که آنتی بادی های مهندسی شده به طور قوی و به طور خاص مسیرهای احیا کننده را در سلول ها فعال می کند. این احتمال وجود دارد که این آنتی بادی های مهندسی شده پایه و اساس کلاس جدیدی از درمان ها در زمینه پزشکی بازساختی باشد. محققان مستقر در دانشگاه تورنتو (ON ، کانادا) آنتی بادی هایی را ایجاد کرده اند که مسیر سیگنال دهی Wnt را فعال می کند و توانایی خود را برای فعال سازی سلول های بنیادی در شرایط in vivo نشان داده اند. امید است که استفاده از چنین آنتی بادی های مهندسی شده بتواند اساس کلاس جدیدی از درمان های این حوزه را تشکیل دهد.

در این مطالعه نشان داده شده است که آنتی بادی های مهندسی شده به طور خاص و قوی مسیرهای Wnt/Frizzled را فعال می کند. این مسیرها وظایف متعددی دارند ، از آموزش سلول های بنیادی برای تشکیل بافت در جنین ، تا فعال سازی سلول های بنیادی که ترمیم بافت را در پی آسیب در بزرگسالان تسهیل می کنند.

در این مطالعه ، که اخیراً در eLife منتشر شده است ، محققان بر مشکلات مربوط به جداسازی پروتئین های Wnt با مهندسی آنتی بادی هایی که مانند آنها رفتار می کنند ، غلبه کردند. آنتی بادی های مهندسی شده به عنوان آگونیست برای دو کلاس از گیرنده های سطح Wnt ، Frizzled و LRP5/6 عمل می کنند و بنابراین به عنوان آگونیست های Frizzled و LRP5/6 (FLAgs) شناخته می شوند. نکته مهم این است که آنتی بادی های مهندسی شده دارای حلالیت در آب هستند و پتانسیل آنها را برای توسعه درمانی بهبود می بخشد.

محققان دریافتند که آنتی بادی های مهندسی شده جایگزین پروتئین های Wnt عمل می کنند (هنگامی که به کشت سلولی اضافه می شود، FLAgs با موفقیت تشکیل ارگانوئیدهای روده ای مشتق از سلول های بنیادی سه بعدی را تحریک می کند.

استفان آنگر  نویسنده این مطالعه از دانشکده داروسازی لزلی دان در دانشگاه تورنتو ، توضیح داد: "این ارگانوئیدهای سه بعدی پتانسیل زیادی برای تحقیقات و کشف داروها دارند ، اما برای رشد آنها به منبع پروتئین Wnt برای فعال کردن سلول های بنیادی نیاز است."

این داده ها امیدواری می دهد که FLAgs آینده ای در پزشکی احیا کننده انسان داشته باشد. همچنین نویسندگان این پژوهش در مقاله خود نتیجه گرفتند که ویژگی آنتی بادی و فراهمی زیستی FLAgs امکانات جدیدی را در زمینه بیماریهای انسانی به منظور بازسازی بافت ها ایجاد می کند. "

Ref: https://www.regmednet.com/engineered-antibodies-could-have-a-role-in-regenerative-medicine/

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zdks