آموزش سلول های ایمنی برای درمان سرطان

کریستین هینریکس، انکولوژیست که بخش ایمونوتراپی سرطان در مؤسسه سرطان راتگرز را رهبری می‌کند، در حال انجام تحقیقات خود در زمینه مهندسی سلول‌های خود بیماران برای شناسایی و از بین بردن سلول‌های سرطانی و اجرای آزمایش‌های بالینی است. وی عنوان کرده است هدف تمام درمان‌هایی که اکنون در حال توسعه آن‌ها هستم، از بین بردن سرطان‌ها است، نه فقط کاهش سرعت آن‌ها یا تغییر مسیر طبیعی آنها.

 

کریستین هینریکس، انکولوژیست که بخش ایمونوتراپی سرطان در مؤسسه سرطان راتگرز را رهبری می‌کند، در حال انجام  تحقیقات خود در زمینه مهندسی سلول‌های خود بیماران برای شناسایی و از بین بردن سلول‌های سرطانی و اجرای آزمایش‌های بالینی است.

وی عنوان کرده است هدف تمام درمان‌هایی که اکنون در حال توسعه آن‌ها هستم، از بین بردن سرطان‌ها است، نه فقط کاهش سرعت آن‌ها یا تغییر مسیر طبیعی آنها.

چه نوع ایمونوتراپی ممکن است موثرتر باشد؟

 این یک چشم انداز ایمنی درمانی است که به سرعت در حال حرکت است. مهارکننده های ایست متعدد، مانند درمان های مبتنی بر ضد PD-1، اکنون در سرطان شناسی بسیار رایج هستند. بازدارنده های مختلف برای برخی از بیماران به خوبی کار می کنند، اما بسیاری از بیمارانی که من می بینم اغلب با یک یا چند مهارکننده درمان می شدند و آنها را با شکست مواجه می کرد.  با این حال، سلول‌درمانی‌ها از سلول‌های خود بیمار با دستکاری آنها در آزمایشگاه استفاده می‌کنند تا توانایی آن‌ها در هدف قرار دادن تومور افزایش دهند. سپس سلول ها را به بیمار تزریق می کنیم. یک نوع سلول درمانی از لنفوسیت های نفوذ کننده تومور (TILs) استفاده می کنند که از تومور استخراج می شود و پس از  رشد در آن ها را به بیمار برمی گردانیم.

مزیت درمان با سلول T چیست؟

مهارکننده‌های مختلف سعی می‌کنند موانع سلول‌های ایمنی را از بین ببرند تا به تومور حمله کنند، اما اگر بیمار واقعاً سلول‌هایی نداشته باشد که واکنش‌پذیری قوی در برابر تومور دارند، چه؟ حتی TIL ها متکی هستند که بیمار به طور طبیعی سلول هایی دارد که می توانند آنتی ژن تومور را هدف قرار دهند. در درمان‌های سلول T، پاسخ سلول T موجود و غیرموثر با پاسخ سلول T که در آزمایشگاه تولید می‌شود و سپس به بیمار منتقل می‌شود، جایگزین می‌شود. پاسخ سلول T که شما انتقال می دهید، پاسخی است که در اصل با یک روش یکبار مصرف موثر بوده و تومور را می کشد. گیرنده آنتی ژن کایمریک (CAR) T، یک سلول درمانی متداول، از نظر ژنتیکی سلول های T خون محیطی بیمار را برای هدف قرار دادن سرطان مهندسی می کند. انواع درمانی که در حال حاضر بیشتر روی آنها متمرکز شده ام مانند درمان CAR T هستند، اما به جای استفاده از CAR از گیرنده سلول T (TCR) استفاده می کنم. برخلاف درمان TIL، TCR های مهندسی شده نیازی به جراحی ندارند و برخی از جذاب ترین آنتی ژن های تومور را می توان با TCR هدف قرار داد اما با CAR نه.

اکنون در حال توسعه چه درمانی هستید؟

جالب اینجاست که یکی از بیمارانی که درمان TIL دریافت کرده بود، سرطان متاستاتیک دهانه رحم داشت و تمام سرطان او برطرف شد. او اکنون بیش از هشت سال است که سرطان ندارد، و مشخص شد که حدود دو سوم سلول‌هایی که به او داده‌ایم، دقیقاً همان آنتی ژن را از طریق گیرنده سلول T مشابه هدف قرار داده‌اند. مشخص شد آنتی ژنی که مورد هدف قرار می گیرد KK-LC-1 نام دارد و معمولاً توسط سرطان های معده، ریه، سینه و دهانه رحم بیان می شود. ما در حال آماده شدن برای انجام یک کارآزمایی بالینی هستیم که آن آنتی ژن در آن سرطان ها را با استفاده از گیرنده سلول T دقیقی که از این بیمار دریافت کردیم که پاسخ کاملی به درمان داشت، انجام دهیم. این یک نمونه واقعی از تحقیقات نیمکت تا بالین است و اینکه چگونه یک بیمار شرکت کننده در تحقیق می تواند به بیماران دیگر کمک کند.

Ref:https://www.the-scientist.com/sponsored-article/training-immune-cells-to-be-cancer-killers-69419

کلمات کلیدی
//isti.ir/Ztkt