آزمایش بالینی انسانی ژن درمانی برای نارسایی جفت

در یک مطالعه جدید، ژن درمانی آدنوویروس که حامل ایزوفرم VEGF است را مورد بررسی قرار داده اند. همانطور که در ژورنال ژن درمانی انسانی گزارش شده است ، این فرآیند می تواند جریان خون رحمی را در نارسایی جفت بهبود بخشد

 

 

در یک مطالعه جدید، ژن درمانی آدنوویروس که حامل ایزوفرم VEGF است را مورد بررسی قرار داده اند. همانطور که در ژورنال ژن درمانی انسانی گزارش شده است ، این  فرآیند می تواند جریان خون رحمی را در نارسایی جفت بهبود بخشد.

کاهش جریان خون رحم و کمبود VEGF به دلیل نارسایی جفت ، دلیل اصلی محدودیت شدید رشد جنین (FGR) است. این مسئله قابل درمان نیست و باعث مرگ و میر نوزادان می شود.

Anna David و همکارانش، ایزوفرمهای مختلف VEGF را روی سلولهای اندوتلیال از چهار گونه از جمله از ورید ناف انسان آزمایش کردند.  این نتایج استفاده از ایزوفرم VEGF با بهترین عملکرد "در یک آزمایش بالینی انسانی برای FGR ناشی از نارسایی جفت" را مورد تایید قرار می دهد.

جفت یکی از مهمترین و سازگارترین ساختارهای فیزیولوژیکی در آناتومی انسان است. کار دکتر دیوید و گروه وی، یک رویکرد مهم جدید ژن درمانی را برای بازگرداندن یکپارچگی عروقی جفت در هنگام نقص و در نتیجه محافظت از آن به جلو می برد.

 

https://medicalxpress.com/news/2020-12-gene-therapy-placental-insufficiency-clinic.html

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZCmq