Lunit اثربخشی هوش مصنوعی در تسریع تحقیقات ایمونوتراپی را برجسته می کند


 Lunit (KRX: 328130.KQ) امروز اعلام کرد که سه چکیده را در سی و هفتمین نشست سالانه انجمن ایمونوتراپی سرطان (SITC) که در بوستون و حدودا از 8 تا 12 نوامبر برگزار میشود، ارائه خواهد کرد.

 Lunit به عنوان ارائه دهنده پیشرو در فناوری تشخیص سرطان، بر توسعه بیومارکرهای جدید هوش مصنوعی برای کاربرد در ایمونوتراپی تمرکز کرده است.  از سال 2019، این شرکت یافته های پیشگامانه ای را بر اساس پلتفرم تجزیه و تحلیل بافتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را، Lunit SCOPE منتشر کرده است که ارزش پیش بینی این نرم افزار را در شناسایی بیماران واجد شرایط برای ایمونوتراپی نشان می دهد.

 امسال، ارائه های Lunit در SITC 2022 اثربخشی Lunit SCOPE IO را در تسریع آزمایش های بالینی ایمونوتراپی و توسعه دارو برجسته می کند.

 Lunit SCOPE IO تصویر اسلاید بافت سرطانی بیمار را با مشاهده توزیع لنفوسیت های نفوذ کننده در تومور (TILs) - یکی از ایمونوسیت های نماینده ای که با سلول های سرطانی مبارزه می کند - تجزیه و تحلیل می کند.  بر اساس توزیع فضایی TILها و سلولهای سرطانی در ریزمحیط تومور، Lunit SCOPE IO نمونه بافت را به عنوان یکی از سه فنوتیپ ایمنی شناسایی می کند: ملتهب، کاهش فعالیت سیستم ایمنی، یا فاقد التهاب.

 یکی از مطالعات ارائه شده با هدف تجزیه و تحلیل چشم انداز چند سرطانی بیان کم HER2 با استفاده از داده های بالینی، اسلایدهای پاتولوژیک، و بیان ژنتیکی ثبت شده در "اطلس ژنوم سرطان" موسسه ملی سرطان (TCGA) بود.

 برای درک ریزمحیط ایمنی تومورهای بیانگر HER2، محققان Lunit تجزیه و تحلیل فضایی لنفوسیتهای نفوذکننده در تومور (TILs) را در ارتباط با وضعیت HER2 انجام دادند.  به عنوان بخشی از این مطالعه، Lunit SCOPE IO برای تجزیه و تحلیل اسلایدهای پاتولوژیک از 7322 بیمار در 22 نوع سرطان بهدستآمده از مجموعه داده های TCGA استفاده شد.

 "نسل جدید داروی آنتیبادی دوگانه HER2 (ADC) که اخیراً تأیید شده است، راه را برای درمانهای مؤثرتری برای سرطان پستان با HER2-کم که قبلاً گزینه های درمانی محدودی داشت، باز کرده است.  Chan-Young Ock، مدیر ارشد پزشکی Lunit توضیح داد که در پاسخ ایمنی، کسب بینش بیشتر در مورد ریزمحیط تومور برای استراتژی های ترکیبی آینده با مهارکننده های نقاط وارسی ایمنی مهم شده است.

 وی افزود: "Lunit SCOPE IO، یک آنالایزر H&E مبتنی بر هوش مصنوعی، می تواند فنوتیپ های ایمنی را با انجام تجزیه و تحلیل فضایی لنفوسیت های نفوذ کننده در تومور (TILs) ارائه دهد. این مطالعه امکان Lunit SCOPE IO را برای شناسایی بیشتر پاسخ دهندگان احتمالی برای درمان ترکیبی نشان می دهد.  .

 Lunit همچنین یافته های حاصل از یک مطالعه متاآنالیز را ارائه می کند که میزان قطع ایمونوتراپی به تنهایی (فقط IO) و ایمونوتراپی همراه با شیمی درمانی (chemo-IO) را به ترتیب به دلیل عوارض جانبی مرتبط با درمان (TRAE) مقایسه می کند.  41 کارآزمایی بالینی، شامل بیش از 13000 مورد بیمار، مورد بررسی قرار گرفت.  در مقایسه با IO-only، نتایج نشان داد که chemo-IO دارای نرخ قطع مرتبط با TRAE به طور قابل توجهی بالاتر است.

 قطع مرتبط با TRAE ممکن است منجر به نتایج درمانی کمتر از حد مطلوب شود، و کشف یک نشانگر زیستی جدید را تضمین می کند که می تواند به دقت پیش بینی کند که کدام بیماران بدون قطع زودهنگام درمان، تنها از IO به یک پاسخ بادوام دست خواهند یافت.  بنابراین، این مطالعه میتواند یک مرجع کلیدی برای اثبات اعتبار بالینی Lunit SCOPE IO برای حذف خطرات بالقوه غیرضروری باشد که ممکن است ناشی از chemo-IO باشد.

 مطالعه دیگری که توسط Lunit انجام شده است با هدف ارزیابی اثربخشی بالینی NT-I7 (efineptakin alfa) و پمبرولیزوماب NeoImmuneTech برای حمایت از نفوذ سلول های T در بیماران سرطان روده بزرگ (MSS-colorectal) و پانکراس با ثبات در میکروساتلایت و بدون گزینه درمانی استاندارد انجام شده است.

 در این کارآزمایی بالینی، بیوپسی های قبل از درمان و در حین درمان توسط Lunit SCOPE IO برای اندازه گیری عینی افزایش نفوذ TIL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.  در حالی که اندازه گیری عینی TIL در نمونههای کوچک بیوپسی شده میتواند چالش برانگیز باشد، Lunit SCOPE IO میتواند به طور حساس TIL را در این بافت های دشوار آنالیز تشخیص دهد - این نشاندهنده کاربرد عملی مدل هوش مصنوعی در فضای کارآزمایی بالینی است.

 براندون سو، مدیر عامل Lunit گفت: «خوشحالیم که امسال به SITC بازگشتیم تا یافته های جدیدی را به نمایش بگذاریم که اثربخشی پلتفرم نشانگر زیستی هوش مصنوعی Lunit را به عنوان یک ابزار تحقیقاتی عملی برای مطالعات بالینی تأیید میکند.  ما به کار در راستای هدف خود برای ارائه درمان بهینه به بیماران سرطانی از طریق هوش مصنوعی ادامه خواهیم داد.



https://www.prnewswire.com/news-releases/lunit-highlights-the-effectiveness-of-ai-in-acceleration-of-immunotherapy-researchfindings-to-be-presented-at-sitc-2022-301670202.html

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZB3v