FDA می گوید که سایت سلول درمانی بریستول مایرز در ماساچوست برای پروسه تولید مناسب است

با دو سلول درمانی تایید شده و سه روش دیگر در خط تولید، Bristol Myers Squibb در تلاش است تا توانایی های تولید خود را برای داروهای پیچیده، شخصی سازی شده و تک دوز افزایش دهد.

 

 با دو سلول درمانی تایید شده و سه روش دیگر در خط تولید، Bristol Myers Squibb در تلاش است تا توانایی های تولید خود را برای داروهای پیچیده، شخصی سازی شده و تک دوز افزایش دهد.

 روز پنجشنبه، BMS گام مثبتی در این جهت برداشت زیرا FDA به این شرکت اجازه داد تا تولید سلول درمانی تجاری را در مرکز گسترده خود در Devens، ماساچوست آغاز کند.

 بخش سلول درمانی سایت Devens شامل 244000 فوت مربع است و از سال 2021 در دست ساخت بوده است. این سومین مرکز تجاری تولید CAR-T BMS در ایالات متحده است و بیش از 500 شغل جدید سلول درمانی را اضافه می کند.

 سلول‌درمانی‌های BMS، Abecma و Breyanzi - هر دو برای سرطان‌های خون - به فاصله یک ماه در اوایل سال 2021 مورد تایید قرار گرفتند. Abecma در سال 2022 به فروش 388 میلیون دلاری رسید که از 164 میلیون دلار در سال قبل افزایش داشت.  بریانزی در سال 2022، پس از فروش 87 میلیون دلاری در سال 2021، 182 میلیون دلار درآمد داشت. آنها در سه ماهه اول سال جاری به ترتیب 147 و 71 میلیون دلار فروش داشتند.

گسترش ردپای تولید جهانی این شرکت برای عرضه این محصولات حیاتی است.  BMS و رقیب آن - مشارکتی بین جانسون و جانسون و Legend Biotech - برای برآوردن تقاضا برای محصولات BCMA CAR-T خود تلاش کرده‌اند.  و این گسترش‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند زیرا شرکت‌ها به دنبال اضافه کردن نشانه‌های جدید و حرکت به سمت خطوط اولیه درمان هستند.

BMS همچنین دارای یک مرکز تولیدی در Bothell، Wash. است که از تولید بریانزی و سایر سلول درمانی های تحقیقاتی BMS پشتیبانی می کند.  BMS همچنین سلول درمانی را در مکان های کوچکتر در وارن و سامیت، نیوجرسی تولید می کند.

 سایت دیگری برای تولید سلول درمانی که 205000 فوت مربع را پوشش می دهد، در لیدن، هلند در حال توسعه است.  هفت هفته پیش، BMS همچنین فاش کرد که در حال تملیک یک سایت سابق Novartis در لیبرتی‌ویل، ایلینویز است، جایی که تولید ناقل ویروسی را برای سلول‌درمانی انجام می‌دهد.

 

https://www.fiercepharma.com/manufacturing/bristol-myers-cell-manufacturing-site-mass-good-go-fda-says

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zauw