AVB-001 : یک سلول درمانی جدید بر پایه ایمنوتراپی برای درمان سرطان تخمدان مشمول Fast Track Designation شد

شرکت بیوتکنولوژی Avenge Bio متمرکز بر انکولوژی است و برای درمان تومورهای جامد، در حال توسعه AVB-001 (یک سلول درمانی جدید با استفاده از پلتفرم ایمونوتراپی LOCOcyte™) برای تجویز دقیق مولکول‌های مؤثر ایمنی است. این شرکت اخیرا از صدور مجوز تعیین مسیر سریع (Fast Track Designation) توسط FDA برای بررسی پتانسیل درمانی AVB-001 جهت درمان بیماران مبتلا به سرطان تخمدان پیشرفته و مقاوم به درمان خبر داد.

برنامه Fast Track برای تسهیل توسعه و تسریع در بررسی کاندیداهای دارویی برای درمان شرایط جدی و رفع نیازهای پزشکی برآورده نشده طراحی شده است.  Fast Track نه تنها در مواردی که درمان وجود ندارد، بلکه برای داروهایی که مزیت بالقوه ای نسبت به درمان های موجود نشان می دهند نیز قابل اجراست. پس از اعطای عنوان Fast Track، سازمان غذا و دارو تعداد جلسات لازم برای بحث در مورد توسعه، طراحی کارآزمایی، داده‌های بالینی و ارسال درخواست مجوز بیولوژیکرا  (BLA) افزایش می‌دهد تا به روند بررسی پتانسیل درمان مدنظر، سرعت ببخشد.

پلتفرم ایمونوتراپی مبتنی بر سلول آلوژنیک  LOCOcyte، موجب تعدیل موضعی سیستم ایمنی بصورت قوی می شود و همچنین  پاسخ ایمنی سیستمیک را تسریع می کند و به ما امکان یافتن روشی برای بهبود سرطان های غیرقابل درمان را می دهد.

پلتفرم LOCOcyte از سلول های مهندسی شده انحصاری منتقل شده به محیط اطراف تومور استفاده می کند که غلظت بالایی از مولکول های موثر ایمنی را در مجاورت تومور تولید می کند. این اتفاق یک پاسخ ایمنی سیستمیک قوی، موضعی و بادوام را آغاز می کند و در عین حال از سمیت های مرتبط با ایمونوتراپی های سیستمیک جلوگیری می کند. پیشرفته ترین محصول این شرکت AVB-001 است که IL-2 تولید می کند و در ابتدا در سرطان های متاستاتیک صفاقی مانند سرطان تخمدان مورد مطالعه قرار می گیرد.

 

لینک خبر:

https://www.prnewswire.com/news-releases/avenge-bio-receives-fda-fast-track-designation-for-avb-001-a-novel-cell-therapy-leveraging-the-lococyte-immunotherapy-platform-301943619.html

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zmfw