گزارش اولیه از تجویز محصول جدید UltraCAR T اتولوگ، نویدبخش درمان سرطان تخمدان

طبق داده‌های گزارش شده مطالعه فاز1/1b (NCT03907527)، سلول‌های UltraCAR T اتولوگ با نام PRGN-3005 که با یا بدون تخلیه لنفاوی تزریق می‌شوند، به خوبی توسط بیماران تحمل می‌شوند و بار کلی تومور را در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان تحت درمان، کاهش می‌دهند.

طبق داده‌های گزارش شده مطالعه فاز1/1b   (NCT03907527)، سلول‌های UltraCAR T اتولوگ با نام PRGN-3005 که با یا بدون تخلیه لنفاوی تزریق می‌شوند، به خوبی توسط بیماران تحمل می‌شوند و بار کلی تومور را در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان تحت درمان، کاهش می‌دهند.

نتایج ارائه شده در نشست سالانه ASCO در سال 2023 نشان می دهد که تجویز داخل وریدی این محصول منجر به گسترش سلول های T  وابسته به دوز بدون توجه به تخلیه لنفاوی بعدی می شود. با این حال طبق مشاهدات تخلیه لنفاوی موجب تثبیت یا کاهش سطح CA125 در 89٪ از بیماران شد.

قابل ذکر است، بیمارانی که انفوزیون داخل وریدی PRGN-3005 را پس از تخلیه لنفاوی دریافت کردند، 67 درصد کاهش بار تومور را تجربه کردند و همچنین تجویز 2 انفوزیون در یک بیمار منجر به کاهش 28 درصدی بار تومور شد. در نهایت دارو    PRGN-3005 به خوبی در بیماران تحمل شد و هیچ گونه سمیت محدود کننده دوز، سمیت عصبی، یا عوارض جانبی چشمی (AEs) ایجاد نکرد.

دکتر Disis در مصاحبه ای با OncLive در این خصوص گفت: با سیتوکین اضافه شده به ساختار سلول ،CAR-Tما به طور بالقوه با برخی از موانع اصلی که در درمان بیماران مبتلا به تومورهای جامد وجود دارد، غلبه خواهیم کرد.

 

لینک خبر:

https://www.onclive.com/view/intravenous-prgn-3005-plus-lymphodepletion-shows-early-promise-in-ovarian-cancer

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZXPw