چگونه یک رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به ایمونوتراپی سرطان کمک کند

افرادی که عاشق غذاهای یونانی و سایر غذاهای مدیترانه ای هستند ممکن است از دانستن این موضوع خوشحال شوند که آنچه می خورید ممکن است باعث افزایش شانس و حتی نجات جان شما شود.


 افرادی که عاشق غذاهای یونانی و سایر غذاهای مدیترانه ای هستند ممکن است از دانستن این موضوع خوشحال شوند که آنچه می خورید ممکن است باعث افزایش شانس و حتی نجات جان شما شود.
 یک مطالعه جدید در هلند و بریتانیا نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند پاسخ ایمنی درمانی را در افراد مبتلا به ملانوم پیشرفته، جدی ترین نوع سرطان پوست، بهبود بخشد.
 این تحقیق اخیرا در کنفرانسی که توسط انجمن اروپایی آندوسکوپی دستگاه گوارش برگزار شد، ارائه شد.  این یافته ها هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده است.
 در مطالعه خود، محققان گزارش دادند که رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از فیبر، اسیدهای چرب تک غیراشباع و پلی فنول ها با بهبود نرخ پاسخ ایمونوتراپی و بقای بدون پیشرفت در افراد مبتلا به ملانوم پیشرفته مرتبط است.
 دکتر لورا بولت، متخصص تغذیه، و نویسنده این مطالعه، گفت که رژیم مدیترانه‌ای حاوی چربی‌های تک و چند غیراشباع از روغن زیتون، آجیل و ماهی و همچنین پلی فنول‌ها و فیبر از سبزیجات، میوه‌ها و ...  غلات کامل، با پاسخ بهبود یافته قابل توجه به داروهای ایمونوتراپی به نام مهارکننده های ایمونوتیک نقاط وارسی از منبع مورد اعتماد مرتبط بود.

 مهارکننده‌ها که تا به امروز یکی از مؤثرترین درمان‌هابرای ملانوما بودهاند، از طریق مسدود کردن نقاط وارسی در سیستم ایمنی فرد عمل می‌کنند که متعاقبا سلول‌های T بدن را مجبور به حمله به سرطان می‌کند.

 محققانی که این مطالعه چند مرکزی را انجام دادند، دریافت رژیم غذایی 91 فرد مبتلا به ملانوم پیشرفته را که با داروهای مهارکننده نقاط وارسی ایمنی درمان شده بودند، ثبت کردند و با بررسی های منظم پاسخ رادیوگرافی، پیشرفت آنها را زیر نظر گرفتند.

 بولته توضیح داد که افراد شرکت کننده در این مطالعه رژیم غذایی خاصی نداشتند، اما آنها یک پرسشنامه رژیم غذایی دقیق را قبل از درمان پر کردند که از طریق آن محققان عادات غذایی آنها را ارزیابی کردند.

 محققان گزارش دادند که رژیم غذایی مدیترانه ای علاوه بر ارتباط قابل توجهی با میزان پاسخ کلی، به طور قابل توجهی با بقای بدون پیشرفت در 12 ماه مرتبط بود.

 مهارکننده‌های نقاط وارسی به انقلابی در درمان انواع مختلف سرطان‌های پیشرفته کمک کرده‌اند و بولت خاطرنشان کرد که این مطالعه اخیر بر اهمیت ارزیابی رژیم غذایی در افراد مبتلا به سرطان که این نوع درمان‌ها را شروع می‌کنند، تاکید می‌کند.

 محققان همچنین دریافتند که خوردن غلات کامل و حبوبات احتمال بروز عوارض جانبی مرتبط با سیستم ایمنی ناشی از دارو مانند کولیت را کاهش می دهد.

 درمقابل،گوشت قرمز وفرآوری شده بااحتمال بیشتری از عوارض جانبی مرتبط با سیستم ایمنی همراه بود.

 بولت گفت: کارشناسان انتظار دارند که رژیم غذایی نقش مهمی در موفقیت ایمونوتراپی داشته باشد و آزمایشات بالینی برای بررسی نتایج انواع مختلف تومور از جمله سرطان های گوارشی در حال گسترش است.

 رابطه بین پاسخ مهارکننده نقاط وارسی ایمنی با رژیم غذایی و میکروبیوم روده، آینده امیدوار کننده و هیجان انگیزی را برای افزایش تاثیر پاسخ های درمانی می گشاید.

 بولته گفت: «آزمایش‌های بالینی برای بررسی تأثیر رژیم غذایی با فیبر بالا، رژیم کتوژنیک و مکمل‌های امگا 3 در حال انجام است.

 او اضافه کرد که از آنجایی که درمان با مهارکننده نقاط وارسی ایمنی در انواع مختلف تومور، از جمله سرطان های گوارشی کاربرد دارد، این مطالعات می تواند مزایای درمانی را برای گروه بزرگی از بیماران سرطانی در آینده باز کند.
 سونیا اورمه، صاحب کسب و کار و مربی سبک زندگی در سن دیگو که در استانبول ترکیه به دنیا آمده و بزرگ شده است، گفت که از یافته های این مطالعه تعجب نمی کند.
او می گوید زمانی که او برای دیدن خانواده اش به ترکیه باز می‌گردد، احساس بهتری دارد.  هنگامی که او به ایالات متحده باز می گردد، متوجه می شود که التهاب در روده اش تا حدودی برمی گردد و فکر می کند به خاطر غذا است.
 اورمه می گوید که خوردن زیتون، روغن زیتون، ماهی، آجیل، سبزیجات و میوه، و همچنین افزودن لیمو به رژیم غذایی روزانه، سالم است.

 «وقتی به ترکیه برمی گردم، به محض اینکه شروع به خوردن می کنم، تفاوت را احساس می کنم.  من متوجه شده ام که این نوع غذا واقعاً برای التهاب مفید است، وقتی به ایالات متحده برمی گردم، بدنم دوباره ملتهب تر می شود.
 اورمه گفت: وقتی غذاهای تازه مدیترانه ای می خورید واقعاً می توانید تفاوت را احساس کنید.

به عنوان مثال ما از سس‌هایی که در فروشگاه‌های ایالات متحده فروخته می‌شود استفاده نمی‌کنیم، و همچنین فکر می‌کنم میزان سبزیجاتی که هر روز در خانه‌های منطقه مدیترانه مصرف می‌شود، تفاوت محسوسی ایجاد می‌کند.  ما غذاها را در قوطی نگهداری نمی کنیم و غذای فرآوری شده مصرف نمی کنیم.

 از لحاظ تاریخی، تغذیه در مطالعات آینده نگر در انکولوژی تا حدودی نادیده گرفته شده است.
 بولت گفت: «با این حال، این مسئله در حال تغییر است و تعدادی از مطالعات نقش تغذیه را به عنوان درمان ضد سرطان بررسی می‌کنند.»
 او افزود که مهارکننده‌های نقاط وارسی ایمنی پیش‌آگهی را در چندین نوع تومور در مراحل پیشرفته بهبود داده‌اند.
 با این حال، همه افراد مبتلا به سرطان به این درمان پاسخ نمی دهند.

 او گفت: «برخی بیماران دچار عوارض جانبی مرتبط با سیستم ایمنی ناشی از دارو مانند کولیت می‌شوند که نوعی التهاب روده است.
 بنابراین سؤال این است: چگونه می‌توانیم پاسخ به مهارکننده‌های نقاط وارسی ایمنی را افزایش دهیم تا بیماران بیشتری از آن بهره ببرند؟  رابطه مهارکننده های نقاط وارسی ایمنی با رژیم غذایی و میکروبیوم روده فرصت امیدوارکننده و هیجان انگیزی را برای انجام این کار باز می کند.


https://www.healthline.com/health-news/cancer-immunotherapy-treatment-how-a-mediterranean-diet-can-help#Food-fights-cancer

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zdpv