نشست مشترک دبیر ستاد با رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری

دکتر بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری، دکتر ربانی مدیر بخش شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی ستاد، دکتر ناصر شمس اسفندآبادی رئیس پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهر کرد و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهر کرد در تاریخ 2 تیرماه 1400 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری، دکتر ربانی مدیر بخش شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی ستاد، دکتر ناصر شمس اسفندآبادی رئیس پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهر کرد و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهر کرد در تاریخ 2 تیرماه 1400 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به سیاست‌ معاونت علمی و فناوری در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و متمرکز شدن فعالیت‌ها و ظرفیت‌های استان در این شرکت‌ها و ایجاد اشتغال پایدار بر لزوم مشارکت فعالانه اعضای هیات علمی دانشگاه در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تولید و تجاری سازی محصولات و خدمات مرتبط با حوزه فناوری­های تولید مثلی دام تأکید نمود.

در ادامه دکتر بنیادیان کاربردی نمودن فناوری­های بومی شده و تولید ثروت و ایجاد اشتغال از دانش را به عنوان یکی از اهداف کلان طرح فناوری­های تولید مثلی دام برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت بسیار زیاد نیروی انسانی آموزش دیده در این حوزه در پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهر کرد، این دانش کمک زیادی به اشتغال دانش­آموختگان رشته‌های مرتبط خواهد نمود.

سپس دکتر شمس اسفندآبادی به ارائه در مورد معرفی پژوهشکده فناوری جنین دام دانشگاه شهر کرد، اهم دستاوردها و اهداف این حوزه پرداخت.

در پایان، نظرات افراد حاضر در جلسه با هدف شتاب بخشیدن به توسعه علمی و زیرساختی در این زمینه مطرح گردید.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZcCr