نتایج کارآزمایی ایمونوتراپی سرطان سینه: عاری از هرگونه نشانه بدخیمی

در یک زن مبتلا به سرطان که به تشخیص پزشکان کمتر از یک سال فرصت زندگی داشت، پس از کارآزمایی بالینی و انجام آزمایشات گفته شد که از این بیماری پاک است.


 در یک زن مبتلا به سرطان که به تشخیص پزشکان کمتر از یک سال فرصت زندگی داشت، پس از کارآزمایی بالینی و انجام آزمایشات گفته شد که از این بیماری پاک است.

 جاسمین دیوید، 51 ساله، اهل منچستر، در سال 2017 به نوع تهاجمی سرطان سینه مبتلا شد. این توده دو سال بعد گسترش یافت و او در کارآزمایی دریافت یک داروی آزمایشی همراه با داروی ایمونوتراپی را در بیمارستان کریستی آغاز کرد. او گفت که بعد از اینکه اسکن‌ها شواهدی از سرطان نشان ندادند، احساس "تولد دوباره" کرده است.
 کریستی گفت که در خانم دیوید در نوامبر 2017 یک توده در بالای سینه تشخیص داده شد. او در آوریل 2018 شش ماه تحت شیمی درمانی و ماستکتومی قرار گرفت و به دنبال آن 15 دوره رادیوتراپی که بدن او را از سرطان عاری ساخت.
 اما در اکتبر 2019 سرطان برگشت و اسکن‌ها نشان داد که به ریه، غدد لنفاوی و استخوان سینه‌اش سرایت کرده بود و به او گفته شد که پیش‌آگهی بدی در انتظار اوست.
 دو ماه بعد، به این زن که مادر دو فرزند بود پیشنهاد شد که یک داروی آزمایشی ترکیبی با آتزولیزوماب، یک داروی ایمونوتراپی، را به مدت دو سال در کریستی دریافت کند.
اکنون پزشکان به او گفته‌اند که هیچ مدرکی از بیماری در بدن او وجود ندارد.
 خانم دیوید گفت: «وقتی شرکت در کارآزمایی و دریافت ایمونوتراپی به من پیشنهاد شد، نمی‌دانستم که برای من مفید است یا نه، اما فکر کردم حداقل می‌توانم کاری انجام دهم این است که به دیگران کمک کنم و از بدنم برای بهبود زندگی نسل بعدی استفاده شود.
 "در ابتدا عوارض جانبی وحشتناک زیادی از جمله سردرد و تب بالا داشتم، بنابراین کریسمس را در بیمارستان در حالت رنجوری گذارندم. پس از آن خوشبختانه بدنم پاسخ خوبی را به درمان نشان داد. دو سال و نیم پیش فکر می‌کردم پایان زندگی ام را طی می کنم و اکنون احساس می‌کنم دوباره متولد شده‌ام.
 خانم دیوید، که در فالوفیلد زندگی می‌کند، گفت: "من به لطف محققین کریستی و تحقیقات پزشکی اینجا هستم."

 او گفت که پس از بازگشت از هند برای دیدار با مادر 97 ساله خود در آوریل، تصمیم گرفت تا بازنشسته شود و "زندگی خود را به شکرانه خدا و علم پزشکی زندگی کنم"
 خانم دیوید گفت که بازگشت به هند با "خبر خآزمایش داروی سرطان سینه: زنی که ماه ها زنده بماند کاملاً مشخص می شود پس از شرکت در یک کارآزمایی بالینی، به یک زن مبتلا به سرطان که کمتر از یک سال فرصت زنده ماندن داشت، گفته شد که از این بیماری پاک است.
 جاسمین دیوید، 51 ساله، اهل منچستر، در سال 2017 به نوع تهاجمی سرطان سینه مبتلا شد.
 دو سال بعد شیوع پیدا کرد و او آزمایشی را با استفاده از یک داروی تجربی همراه با داروی ایمونوتراپی در بیمارستان کریستی آغاز کرد

 او گفت که بعد از اینکه اسکن‌ها شواهدی از سرطان نشان ندادند، احساس "تولد دوباره" کرده است.

کریستی گفت که خانم دیوید در نوامبر 2017 یک توده در بالای نوک پستان خود پیدا کرده است.او در آوریل 2018 شش ماه تحت شیمی درمانی و ماستکتومی قرار گرفت و به دنبال آن 15 دوره رادیوتراپی که بدن او را از سرطان پاک کرد.

 اما در اکتبر 2019 سرطان برگشت و اسکن‌ها نشان داد که به ریه، غدد لنفاوی و استخوان سینه‌اش سرایت کرده بود و به او گفته شد که پیش‌آگهی بدی دارد.

 دو ماه بعد، به مادر دو فرزند پیشنهاد شد که یک داروی آزمایشی ترکیبی با آتزولیزوماب، یک داروی ایمونوتراپی، به مدت دو سال در کریستی آزمایش کند.

 پزشکان به او گفته‌اند که اکنون هیچ مدرکی از بیماری نشان نمی‌دهد.

 خانم دیوید گفت:  وقتی آزمایشی به من پیشنهاد شد، نمی‌دانستم که برای من مفید است یا نه، اما فکر کردم حداقل می‌توانم کاری انجام دهم تا به دیگران کمک کنم و از بدنم برای نسل بعدی استفاده کنم.

 "در ابتدا عوارض جانبی وحشتناک زیادی از جمله سردرد و دمای بالا داشتم، بنابراین در کریسمس در بیمارستان بودم و بسیار ضعیف بودم. سپس خوشبختانه شروع کردم به پاسخ خوبی به درمان.

 دو سال و نیم پیش فکر می‌کردم پایان است و اکنون احساس می‌کنم دوباره متولد شده‌ام

 خانم دیوید، که در فالوفیلد زندگی می‌کند، به رادیو بی‌بی‌سی منچستر گفت: من به لطف کریستی و تحقیقات پزشکی اینجا هستم."

 او گفت که پس از بازگشت از هند برای دیدار با مادر 97 ساله خود در آوریل، تصمیم گرفته تا بازنشسته شود و "زندگی خود را به شکرانه خدا و یاری علم پزشکی زندگی کند".

 خانم دیوید گفت که بازگشت به هند با "خبر خوب"، در حالی که دو سال قبل برای خداحافظی رفته بود، بازگشتی "احساسی" بود.

این رویکرد درمانی در کارآزمایی بالینی تا دسامبر 2023 ادامه خواهد داشت.
 پروفسور Fiona Thistlethwaite، انکولوژیست پزشکی و مدیر بالینی The Christie که این کارآزمایی را مدیریت می‌کند، گفت:  برای همه شگفت انگیز است که فردی به اندازه جاسمین به درمان پاسخ دهد.




کلمات کلیدی
//isti.ir/Ztxu