شرکت آلوژن اولین آزمایش اساسی خود برای سلول درمانی در دسترس در جهت درمان سرطان را آغاز کرده است

شرکت درمانی آلوژن اولین آزمایش اساسی خود برای سلول درمانی در دسترس در جهت درمان سرطان را آغاز کرده است. این کمپانی بیوتکنولوژی که یکی از جلوداران ایجاد چنین درمان هایی که بهنام درمان های آلوژنیک شناخته می شوند و از سلول های فرد دهنده استفاده می شود، در سال های اخیر بوده است اعلام کرده است که دو آزمایش بالینی را آغاز کرده است.

شرکت درمانی آلوژن اولین آزمایش اساسی خود برای سلول درمانی در دسترس در جهت درمان سرطان را آغاز کرده است. این کمپانی بیوتکنولوژی که یکی از جلوداران ایجاد چنین درمان هایی که بهنام درمان های آلوژنیک شناخته می شوند و از سلول های فرد دهنده استفاده می شود، در سال های اخیر بوده است اعلام کرده است که دو آزمایش بالینی را آغاز کرده است. یکی از آنها یک داروی سرطان خون به نام ALLO-501A  است و دیگری یک رژیم آلوژنی برای آماده سازی بیماران برای درمان را آزمایش خواهد کرد. با فرض گرفتن نتایج مثیت ، این شرکت انتظار دارد که مطالعات درخواست های تایید هر دوی آنها را حمایت خواهد کرد.

این مطالعات نقاط عطفی برای سلول درمانی های آلوژنیک معرفی می کند که قرار است جایگزین های راحت تری برای درمان های فردی CAR-T که برای تعداد محدودی از سرطان های خون در بازار هستند، باشند . آلوژن که در سال 2018 از کار سلول درمانی فایز استخراج شد بزرگترین و پیشرفته ترین شرکت بین کمپانی های مشابه است. آلوژن توسط مدیران سابق Kite Pharma که سابقه ی درخشانی در توسعه سلول درمانی هایی که هم اکنون توسط Gilead Sciences فروخته می شود، اداره می گردد.

درمان های سلولی آلوژن از جمله ALLO-501A نویدبخش بوده اند اما در مقایسه با درمان های CAR-T با سوال های بسیاری در مورد اثربخشی و دوام درمانی خود روبه رو هستند. این زمینه درمانی با حضور شرکت های نوظهور از درمان های پیشرفته که از انواع سلول و CAR-T برای خط مقدم درمانی استفاده می کنند، رقابتی تر شده است.

به تحقیقات الوژن به دلیل یافتنغیرمنتظره ی یک ناهنجاری کرومزومی در یک بیمار تحت درمان به تعویق افتاد. درمان این شرکت تبرئه شد اما FDA برنامه و تحقیقات این شرکت را برای ماه ها متوقف کرد. شرکت قدیمی Servier نیز ماه گذشته روابط خود را با آلوژن قطع کرد.

این شرکت اکنون این شانس را دارد که ثابت کند فناوری خود چگونه در حال پیشرفت است. ALLO-501A در حال آزمایش بر روی بیماران مبتلا به لنفوم سلول بزرگ B عود کننده یا مقاوم به درمان در حال آزمایش است این در حالی است که چندین درمان CAR-T برای این بیماران از قبل در دسترس است.

مطالعه دیگر آلوژن به نام EXPAND یک کارآزمایی برای ALLO-647 یک داروی آنتی بادی است که شرکت از آن برای اماده کردن بیماران برای درمان استفاده می کند. در این مطالعه 70بیمار  ثبت نام شده اند که دارای گروه کترلی هستند که داروی آلوژن را دریافت نمی کنند. این شرکت خاطر نشان کرده است که تا انتهای سال به روز رسانی جدیدی در این رابطه داشته باشد. سهام شرکت آلوژن در معاملات اخیر با قیمت حدود 11 دلار ، 12 درصد افزایش داشت و این درحالی است که هنوزبا اوج خود در سال 2020 که 54 دلار قیمت داشت فاصله ی زیادی دارد.

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zo2v