ساخت اعضای بدن در تراشه به واسطه‌ی نوع جدیدی از سلول‌های بنیادی

محققان دانشگاه کپنهاگ از یک مدل موش برای کشف مسیر جایگزینی استفاده کردند که برخی سلول‌ها برای ساختن اندام‌ها دنبال می‌کنند و از نوع جدیدی از سلول‌های بنیادی به عنوان منبع احتمالی اندام‌ها در ظرف استفاده می‌کنند.

محققان دانشگاه کپنهاگ از یک مدل موش برای کشف مسیر جایگزینی استفاده کردند که برخی سلول‌ها برای ساختن اندام‌ها دنبال می‌کنند و از نوع جدیدی از سلول‌های بنیادی به عنوان منبع احتمالی اندام‌ها در ظرف استفاده می‌کنند. سلول‌های بنیادی خارج جنینی، یک خط سلول بنیادی جدید هستند که چند سال پیش توسط همین تیم تحقیقاتی شناسایی شد. آن‌ها با عمل به عنوان سلول‌های پشتیبان کلیدی که غشاها، تغذیه غشاها و سایر عملکردها را تأمین می‌کنند، به اندام‌های گوارشی کمک می‌کنند. دانشمندان مؤسسه نیلز بور در کپنهاگ دانمارک، کشف کرده‌اند که سلول‌های بنیادی را می‌توان برای تشکیل ساختارهای ارگانوئیدی مشابه ساختارهای کبد، پانکراس، ریه و روده هدایت کرد. این یافته‌ها توسط محققان دانشگاه کپنهاگ در مجله Nature Cell Biology  منتشر شد.

دانشمندان نوعی سلول‌های بنیادی را کشف کرده‌اند که شبیه نقطه شروع مسیر دوم یا جایگزین تشکیل اندام است و می‌تواند به ما در درمان و مطالعه بیماری کمک کند. این سلول‌های بنیادی از قسمت متفاوتی از جنین نسبت به سلول‌های بنیادی پرتوان سرچشمه می‌گیرند و شبیه ابتدای ساختارهای روده‌ای در یک ظرف هستند.

https://scitechdaily.com/a-newly-discovered-type-of-stem-cell-could-allow-scientists-to-make-organs-in-a-dish/

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZeAu