برگزاری سومین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت با همت سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ 25 مهرماه سال جاری

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی دکتر  احسان عارفیان دبیر المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت از برگزار دوره سوم این المپیاد در تاریخ 25 مهرماه سال جاری به همت سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد.

دبیر المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت گفت: ماده امتحانی این المپیاد مشتمل بر مباحث سلولی و ملکولی، زیست مواد، پدیده های انتقال، ژنتیک، فیزیولوژی و ایمونولوژی و بیوشیمی و شیمی آلی می باشد. با توجه به مشکلاتی که بیماری کرونا در کشور ایجاد کرده است المپیاد با تغییرات جزئی نسبت به دوره‌های گذشته برگزار می‌شود که از آن جمله می توان به برگزاری این المپیاد طی یک روز اشاره نمود.

وی افزود: طبق سیاست های سازمان سنجش آموزش کشور نفرات برتر آزمون کارشناسی ارشد در مراکز ده گانه به رقابت خواهند پرداخت. همچنین دانشجویان معرفی شده به مرحله نهایی المپیاد رشته‌های شیمی، مهندسی شیمی، زیست‌شناسی، مهندسی کشاورزی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالورژی می‌توانند به جای شرکت در المپیاد رشته اصلی خود در المپیاد سلول های بنیادی و مهندسی بافت شرکت کنند.

دکتر عارفیان همچنین اذعان داشت: با توجه به شرایط موجود شرکت کنندگان می بایست تمامی شرایط بهداشتی در خصوص ویروس کرونا را رعایت نمایند.

گفتنی است داوطلبین می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://olympiad.sanjesh.org/Fa/Default.aspx مراجعه نمایند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z4Ep