کشف پروتئین های ضروری برای زنده ماندن سلول B توسط دانشمندان

براساس تحقیقات جدید دانشمندان در موسسه Francis Crick ، سیگنال های دریافت شده از دو پروتئین اصلی برای بقای "حافظه ایمونولوژیک" ما ضروری است.

سلول های حافظه B سلول هایی با عمر طولانی هستند که با ارائه پاسخ سریع و قوی آنتی بادی در برابر عفونت هایی که قبلا در بدن ما بوجود آمده است، حافظه ایمونولوژیکی ایجاد می کنند . نکته کلیدی طول عمر سلول های مذکور به منظور محافظت از ما در برابر عفونت، برای مدت طولانی و گاهی اوقات برای یک عمر است. با این حال اطلاعات کمی در مورد چگونگی زنده نگه داشتن این سلول ها در دست است.

تیم کریک بقای این سلولهای ایمنی از موش را با جزئیات کامل بررسی کردند. آنها با استفاده از تکنیکی به نام فرسایش ژنتیکی القایی ، توانستند جمعیت سلولهای حافظه B را تولید کرده و سپس پروتئین های خاص مورد علاقه را حذف کنند تا از نقش آنها در زنده نگه داشتن سلول ها مطلع شوند. آنها دریافتند که دو پروتئین سطح سلول به نام های BCR و BAFFR و سیگنال های دریافت شده از این پروتئین ها برای بقای سلول های حافظه B حیاتی هستند.

هنگامی که این پروتئین ها به طور آزمایشی حذف شدند ، پاسخ ایمنی ثانویه مختل شده به یک آنتی ژن یا عفونت ویروسی مدل وجود داشت. بدون سیگنال های دریافت شده از این پروتئین های کلیدی ، حافظه ایمنی مورد آسیب قرار می گیرد، به طوری که سیستم ایمنی بدن قادر به یادآوری و پاسخ به عفونت هایی که قبلاً در معرض آن قرار گرفته است، نبود. جنیفر مولر-وینکلر می گوید: "الزامات زنده ماندن برای سلول های B حافظه بسیار شبیه به سلول های ساده لوح B است که هنوز در معرض آنتی ژن قرار نگرفته اند."

"این بدان معنی است که دو نوع سلول ایمنی ممکن است برای سیگنالهای بقا یکسان رقابت کنند و می تواند دلیل کشف تو رفتگی ها در سلولهای B حافظه در طحال و مغز استخوان را توضیح دهد.

."  این بینش در مورد بقای سلول های ایمنی می تواند به تولید واکسن های آینده و همچنین درمان اختلالات سیستم ایمنی بدن مانند خود ایمنی کمک کند. "در زمانی که همه دنیا منتظرند بفهمند که مصونیت برای SARS-CoV-2 چه مدت دوام می آورد و یک واکسن چقدر موثر است ، روشن است که هنوز نکات بیشتری برای درک آنچه که طول عمر حافظه ایمنی را تعیین می کند ، وجود دارد" ویکتور تیبولویچ ، نویسنده اصلی و رهبر گروه آزمایشگاه زیست شناسی سلولهای ایمنی کریک می گوید. "مطالعه ما فقط بر روی دو پروتئین اصلی متمرکز است و می تواند عوامل اضافی دیگری باشد که بر مدت حافظه ایمونولوژیکی ما تأثیر می گذارد. همانطور که درک ما افزایش می یابد ، می توانیم از طراحی و تولید واکسن ها و درمان ها برای طیف وسیعی از عفونت های مختلف مطلع شویم "