دکتر حمیدیه در نشست شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان همدان:

دانشگاه نسل سوم نیازمند مدیر، دانشجو و استاد نسل سوم است

جلسه شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان همدان با حضور دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد سلول های بنیادی، دکتر حیدری مقدم سرپرست دانشگاه دکتر بشیریان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و سایر اعضا برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان همدان با حضور دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد سلول های بنیادی، دکتر حیدری مقدم سرپرست دانشگاه  دکتر بشیریان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه  و سایر اعضا برگزار گردید.

در ابتدای نشست دکتر حیدری مقدم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مرکز پیوند سلول های بنیادی خونساز در غرب کشور ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جلسه منجر رفع مشکلات کشور در حوزه سلولهای بنیادی شود.

دکتر حیدری‌مقدم از آمادگی دانشگاه برای انعقاد تفاهم‌نامه با روسای دانشگاهها خبر داد و گفت: با افزایش برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی قدرتمند داخلی و خارجی شاهد پیشرفت‌های بسیاری در این حوزه خواهیم بود. وی به تلاش برای دستیابی به دید نسل سومی بودن دانشگاه با ارائه آموزشهای مورد نیاز تاکید کرد و گفت: مدیران، استادان و دانشجویان همه باید در حد دانشگاه نسل سوم باشند.

دکتر حیدری‌مقدم گفت: بی شک در داخل استان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و باید با شناسایی توانمندیهای موجود از همه بخش‌های آکادمیک دانشگاههای استان استفاده شود همچنین با افزایش تعاملات با بخش خصوصی آمادگی برای راه اندازی شرکت دانش بنیان در حوزه سلولهای بنیادی تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه پایان نامه‌ها باید به سمت رفع دغدغه مردم‌ کشور پیش برود، به مثالهایی از موضوعات اولویت دار پرداخت.

دکتر بشیریان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این جلسه اظهار داشت: شرایط سرمایه گذاری در دانشگاه بزرگی مثل همدان با اعتماد بیشتری پیش می‌رود به ویژه در حوزه دندانپزشکی با ظرفیت‌های دانشکده دندان‌پزشکی اتفاقات مبارکی رخ خواهد داد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ادامه داد: طی برنامه‌ای در هفته آینده، تمام پتانسیل دانشگاه را در حوزه فناوری گردهم آورده و در بخش صنعتی و فناوران ورود خواهیم کرد.

دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی پس از استماع نظرات ریاست دانشگاه و سایر حاضرین در جلسه اظهار داشت: دانشگاه نسل سوم نیازمند مدیر، دانشجو و استاد نسل سوم است و باید این دیدگاه از بالا تغییر پیدا کند . همچنین برای ترغیب نسل جوان به خلاقیت و کارآفرینی باید برنامه هایی همچون استارتاپ و کلاس های آموزشی را ترویج دهیم و این تنها راه حرکت به سمت دانشگاه نسل سومی شدن است.

وی با بیان اینکه مدیران دانشگاه در حال حاضر تفکر خوب و پیشرفته دارند بنابراین باید اساتید و دانشجویان را نیز به سمت نسل سوم پیش ببریم گفت: در حال حاضر ارتباط ما با دانشگاههای صنعتی و زیر مجموعه وزارت علوم بسیار گسترده شده و ارتباطات دیگر تنها منحصر به مدیران نیست و گسترش روابط بین اساتید و دانشجویان رشته های مهندسی نیز بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zsb1