ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﭘﮋﻭﻫش های ﻛﺎﺭﺑﺮﺩﻱ و ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻣﺤﻮﺭ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﺣﻮﺯﻩ ﺳﻠﻮل هاﻱ ﺑﻨﻴﺎﺩﻱ

ﻣﺮاﺳﻢ اﺧﺘﺘﺎﻣﻴﻪ ﺳﻮﻣﻴﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﻲ و ﻳﺎﺯﺩﻫﻤﻴﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ ﻣﻠﻲ ﺑﻴﻮﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻱ اﻳﺮاﻥ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﻛﺘﺮ اﻣﻴﺮﻋﻠﻲ ﺣﻤﻴﺪﻳﻪ دبیر ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠﻮﻡ و ﻓﻨﺎﻭﺭﻳﻬﺎﻱ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﻱ ﺑﻨﻴﺎﺩﻱ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ 12 ﺷﻬﺮﻳﻮﺭ 1398در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، ﻣﺮاﺳﻢ اﺧﺘﺘﺎﻣﻴﻪ ﺳﻮﻣﻴﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﻲ و ﻳﺎﺯﺩﻫﻤﻴﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ ﻣﻠﻲ ﺑﻴﻮﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻱ اﻳﺮاﻥ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﻛﺘﺮ اﻣﻴﺮﻋﻠﻲ ﺣﻤﻴﺪﻳﻪ دبیر ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠﻮﻡ و ﻓﻨﺎﻭﺭﻳﻬﺎﻱ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﻱ ﺑﻨﻴﺎﺩﻱ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ 12 ﺷﻬﺮﻳﻮﺭ 1398در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

ﺩﻛﺘﺮ ﺣﻤﻴﺪﻳﻪ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻣﺮاﺳﻢ ﺿﻤﻦ ﺗﺸﺮﻳﺢ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻛﻨﻮﻧﻲ و ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻬﺎﻱ اﺧﻴﺮ اﻳﺮاﻥ ﻃﻲ ﺳﺎﻟﻬﺎﻱ اﺧﻴﺮ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﻱ ﺑﻨﻴﺎﺩﻱ, ﻧﻴﺎﺯ ﭘﻴﺶ ﺭﻭي ﺻﻨﻌﺖ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺑﺎﺯﺳﺎﺧﺘﻲ و ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﭘﻴﺶ ﺭﻭ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺣﻮﺯﻩ ﺑﻪ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺤﻘﻘﻴﻦ اﻳﻦ ﺣﻴﻂﻪ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺟﻬﺖ ﺭﻓﻊ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺣﻮﺯﻩ ﺳﻼﻣﺖ و ﺩﺭﻙ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻧﺘﺎﻳﺞ اﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫش ها ﺗﻮﺳﻄ ﻋﻤﻮﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﻓﺮاﺗﺮ اﺯ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻋﻠﻢ و ﻣﻘﺎﻻﺕ ﭘﮋﻭﻫﺸﻲ اﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ.

دبیر ستاد با اشاره به اینکه سیستم آموزش دانشگاهی کشورهای پیشرفته جهان توجه به تولید علم فناوری و توسعه ارتباط با دیگر صنایع به شکل جدی دنبال می شود اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر دانشگاه های کشور اهداف نسل های اول و دوم را دنبال می کنند و این در حالی است که برای رشد و شکوفایی کشور باید به موضوع تولید علم فناورانه، خلق ثروت و کارآفرینی در دانشگاه ها توجه شود. برای رشد و توسعه کشور و تحول باید این موضوع در دانشگاه های کشور نیز اجرایی گردد.

دکتر حمیدیه در ادامه به تربیت نیروی متخصص در این حوزه پرداخت وگفت: برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی و نیز احداث پژوهش‌سراهای دانش آموزی باعث شده یک سیل عظیمی دانش‌آموز و دانشجو وارد این علم بشوند و انگیزه، تلاش، نوآوری در سنین پایین نیز فرهنگ سازی شود. وی با بیان اینکه اگر روی فرزندانمان  از ۱۵ سالگی، برای حضور در عرصه علمی سرمایه گذاری کنیم، در  چند سال آینده شاهد یک موج عظیمی از محققان جوان ۲۵ تا ۳۰ ساله خواهیم بود که در حوزه سلول‌های بنیادی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و نه ‌تنها علم را جلو می برند، بلکه ایجاد شغل و بعد درآمد برای کشور خواهند کرد چون سلول های بنیادی، علمی است که از ابتدا تا انتهای آن  در داخل کشور در اختیار است و وابسته به کشورهای دیگر نخواهیم بود.

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZUw2