کارآزمایی بالینی استفاده از سلول های بنیادی برای بهبود سکته مغزی

محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هیوستون (UTHealth ؛ TX ، ایالات متحده آمریکا) نتایج یک کارآزمایی بالینی فاز اول را که به بررسی استفاده از سلولهای اتولوگ ، مشتق از مغز استخوان در درمان ایسکمیک است ، منتشر کرده اند.

محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هیوستون (UTHealth ؛ TX ، ایالات متحده آمریکا) نتایج یک کارآزمایی بالینی فاز اول را که به بررسی استفاده از سلولهای اتولوگ ، مشتق از مغز استخوان در درمان ایسکمیک است ، منتشر کرده اند. این تیم از یک روش تصویربرداری بصورت سریالی برای استفاده کرده است که برای اولین بار ، ترمیم دستگاه های عصبی حرکتی از مغز از طریق نخاع در بهبودی از بیماران سکته مغزی امتداد می یابد و ایمنی و امکان سنجی سکته مغزی مبتنی بر سلول را نشان می دهد.

Sean I. Savitz، مدیر انستیتوی سکته و بیماری های مغزی و استاد علوم اعصاب در دانشکده پزشکی مک گاورن در UTHealth ، اظهار داشت: "براساس یافته های ما ، انجام یک بیوپسی از مغز استخوان و سپس پیوند سلولها در طیف گسترده ای از بیماران سکته مغزی قابل انجام است. برای ارزیابی بیشتر ایمنی و اثربخشی این روش جدید برای تقویت و بهبود بیماران سکته مغزی ، کارآزمایی بالینی تصادفی با قابلیت بالاتری مورد نیاز است. "

Reference:https://www.regmednet.com/users/3641-regmednet/posts/53800-cell-therapy-weekly-results-of-breakthrough-trial-for-cell-based-stroke-therapy-revealed

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZKy2