پیوند گوش تولید شده با سلول های انسانی توسط تکنولوژی چاپگرهای سه بعدی

گزارش شده است که یک زن 20 ساله که از بدو تولد گوش سمت راستش کامل شکل نگرفته بود، در روز پنج شنبه (2 ژوئن 2022) پیوند گوشی که از سلول های خودش با تکنولوژی چاپگرهای سه بعدی ساخته شده بود را دریافت کرد

 

گزارش شده است که یک زن 20 ساله که از بدو تولد گوش سمت راستش کامل شکل نگرفته بود، در روز پنج شنبه (2 ژوئن 2022) پیوند گوشی که از سلول های خودش با تکنولوژی چاپگرهای سه بعدی ساخته شده بود را دریافت کرد.

یک محقق غیروابسته به شرکت سازنده اعلام کرده است که این پیوند به عنوان جزئی از اولین کارآزمایی های بالینی استفاده از چاپگرهای سه بعدی، پیشرفت خیلی قابل توجهی در حوزه مهندسی بافت بوده است.

گوش جدید به گونه ای پرینت شده بود که با گوش سمت چپ زن دریافت کننده همخوانی داشته است. این مطلب را شرکت 3D Bio Therapeutics، سازنده گوش، اعلام کرده است.

“این قطعا یک چالش خیلی بزرگ است"، این را Adam Feinberg استاد حوزه مهندسی زیستی و مهندسی مواد در دانشگاه Carnegie Mellon گفته است که ارتباطی با شرکت 3D Bio ندارد. او همچنین اذعان نموده که "این اتفاق نشان می دهد که این تکنولوژی دیگر یک شاید نیست، بلکه به چه زمانی رسیده است".

اطلاعات تکنیکال و تخصصی هنوز توسط شرکت  3D Bio منتشر نشده است که این امر موجب دشوار شدن تحلیل توسط محققان خارجی می گردد. با این حال شرکت اعلام کرده است که تنظیم کننده فدرال، طراحی کارآزمایی بالینی را بررسی کرده و استانداردهای تولید سخت گیرانه­ای را نیز به آن ها اعلام کرده اند.

همچین اطلاعات علمی بعد از اتمام کارآزمایی در یکی از مجلات پزشکی به چاپ خواهد رسید.

 

https://www.nytimes.com/2022/06/02/health/ear-transplant-3d-printer.html

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZZZu