ورود شرکت تریتا کاسپین پارسیان به حوزه حفظ و توسعه نژادی گونه های مختلف اسب ایرانی با کمک سلول های بنیادی

جلسه ای در تاریخ 22/01/1402 با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و مدیرعامل شرکت تریتاکاسپین پارسیان دکتر محمدیان در محل ستاد برگزار شد.

ورود شرکت تریتا کاسپین پارسیان به حوزه حفظ و توسعه نژادی گونه های مختلف اسب ایرانی

با کمک سلول های بنیادی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی،  جلسه ای در تاریخ 22/01/1402 با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و  مدیرعامل شرکت تریتاکاسپین پارسیان دکتر محمدیان در محل ستاد برگزار شد.

تریتا کاسپین پارسیان در اردیبهشت 1400، با هدف ادامه تجارتی با سابقه 22 ساله در زمینه محصولات مرتبط با صنعت دامپزشکی و آبزی پروری در منطقه خاورمیانه تاسیس گردید و به واسطه فعال بودن در سه دفتر تجاری در ایران، آذربایجان و ترکیه و ارتباطات گسترده با سازمان های مربوطه این سه کشور، فعالانه همکاری می کند .  

این شرکت از دانش و توانمندی دکتر کازرونی (سهامدار شرکت هلندی) که به واسطه داشتن نمایندگی شرکت های معتبر دارویی دنیا همچون Virbac، Syva، VetriScience، SpVeterinaria، Ajinomoto، Kyotobiken، Kanters، Techna از تجربه بسیار خوبی بهره مند هستند در مسیر توسعه استفاده کرده است. ایده فعالیت بر روی سلول های بنیادی توسط دکتر کازرونی به شرکت مطرح و موفق شد در ایران پس از استخراج و تخلیص سلول های بنیادی مزانشیمی با همکاری کلینیک دامپزشکی پویا درمان های موفقی را ابه انجام رساند و با توجه به پیشرفت کار، سهام کلینیک دامپزشکی پویا توسط شرکت خریداری شد.

لازم به ذکر است این شرکت به صورت متنوع و گسترده در زمینه محصولات منحصربه فرد دامپزشکی (محصولات مبتنی بر سلول های بنیادی و ...)، تجهیزات آبزی پروری (واردات یووی، ازن، اکسیژن ساز و ...)، ثبت و واردات داروهای پت و فعالیت های منطقه ای (فروش محصولات)  نیز در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی فعالیت دارد.

 دکتر محمدیان پس از تشریح پیشینه شکل گیری شرکت و فعالیت های آن عنوان کرد در حال حاضر این شرکت در نظر دارد با تاسیس بانک سلول های بنیادی علاوه بر ارایه خدمات در داخل کشور، ارایه خدمات درمانی به حیوانات خانگی کشورهایی نظیر ترکیه، اروپای شرقی و روسیه را نیز میسر نماید. همچنین تحقیقات این شرکت در حوزه پروژه  سلول درمانی برای اسب نیز با حمایت این ستاد به انجام رسیده است.

همچنین دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت فعالیت های ایشان در حوزه درمان و اصلاح نژاد اسب، ابراز امیدواری کرد فعالیت های ایشان منجر به افزایش درآمدهای کشور در این حوزه شده و به حفظ توسعه نژادی گونه های مختلف اسب ایرانی کمک کند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zvdv