واکسن سرطان mRNA مدرنا در آزمایشات اولیه سرطان پوست امیدوارکننده ظاهر شده است

Moderna و Merck در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی فاز 3 آزمایشی واکسن RNA پیام‌رسان سرطان هستند، پس از مطالعه‌ای که نشان داد می‌توان از آن برای درمان نوع تهاجمی سرطان پوست استفاده کرد.


Moderna  و Merck در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی فاز 3 آزمایشی واکسن RNA پیام‌رسان سرطان هستند، پس از مطالعه‌ای که نشان داد می‌توان از آن برای درمان نوع تهاجمی سرطان پوست استفاده کرد.
داده‌های منتشر شده توسط Moderna نشان داد که ترکیبی از واکسن آزمایشی سرطان این شرکت و داروی ایمونوتراپی Merck، Keytruda، خطر مرگ یا عود ملانوم را در بیماران پرخطر تا 44 درصد در مقایسه با درمان تنها با Keytruda کاهش می‌دهد.
طبق کارآزمایی تصادفی فاز 2، 157 بیمار را که قبلاً تحت عمل جراحی مربوط به ملانوما قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار داده و آنها را به مدت یک سال پیگیری کردند. برخی از شرکت کنندگان 9 دوز از واکسن سرطان با کد mRNA-4157/V940 را همراه با کیترودا دریافت کردند. درحالی که به سایرین فقط داروی Keytruda به تنهایی داده شد، که درمان استاندارد برای ملانوم پرخطر است.
استفان بانسل، مدیر اجرایی مدرنا گفت که این نتایج جسارت مرک و مدرنا را بیشتر کرده است تا فاز 3 آزمایشی بزرگ‌تری را آغاز کنند.این شرکت‌ها همچنین این ترکیب را در انواع دیگر سرطان آزمایش خواهند کرد. بانسل در مصاحبه ای گفت: "ما معتقدیم که این ترکیب باید در بسیاری از انواع تومورها، نه تنها ملانوما، موثر باشد."
سهام مدرنا در معاملات اولیه پس از انتشار نتایج تا 25 درصد افزایش یافت و به 207.37 دلار رسید، در حالی که سهام مرک تقریباً 1 درصد افزایش یافت.


https://www.ft.com/content/455ef4e3-b870-4baa-9b05-977329e24356

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZCTv