هموار شدن راه برای درمان های دقیق توسط درمان های مبتنی بر سلول های T اختصاصی بافت

یک مطالعه دقیق توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نکات جدیدی را در مورد بیولوژی سلول های T اختصاصی بافت کشف کرده اند. مطالعات آن ها بیانگر پیچیدگی بیولوژیکی سلول های خاطره ساکن در بافت روده بوده است که می تواند راه های درمانی جدیدی را برای عفونت، سرطان و بیماری های خودایمن ایجاد کند.

 

یک مطالعه دقیق توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نکات جدیدی را در مورد بیولوژی سلول های T اختصاصی بافت کشف کرده اند. مطالعات آن ها بیانگر پیچیدگی بیولوژیکی سلول های خاطره ساکن در بافت روده  بوده است که می تواند راه های درمانی جدیدی را برای عفونت، سرطان و بیماری های خودایمن ایجاد کند.

این مطالعات در ژورنال ایمونولوژی تحت عنوان "سلول های T CD8+ خاطره ساکن در بافت روده کوچک و بزرگ هتروژنیسیتی مولکولی و تمایز وابسته به ائومزودرمین" به چاپ رسیده است.

سلول های T CD8+ خاطره زیرگروهی از سلول های T خاطره هستند که نقش مهمی در محدود کردن گسترش اولیه و کنترل آلودگی دارند. سلول های TRM تفاوت هایی را در بافت ها از خود نشان می دهند؛ اما  تفاوت های آن ها در بین اجزای آناتومیک مختلف روده بزرگ و کوچک به خوبی مشخص نشده است. با بررسی سلول های TRM از لامینا پروپریا و اجزای اپی تلیال درون روده بزرگ و کوچک، نشان داده شد که سلول های TRM روده الگوهای مجزایی از سیتوکاین و بیان گرانزایم ها در طول تفاوت های کاربردی، اپی ژنتیک و رونویسی هستند.

"سلول های TRM اولین پاسخ دهنده ها در خط مقدم پاسخ های ایمنی هستند." این را نویسنده اول، جان چانگ، استاد دانشگاه کلیفرنیا، مدرسه پزشکی بوده است. "اکثر واکسن های ما برای تأمین ایمنی سیستماتیک طراحی می شوند؛ هرچند ممکن است به پاسخ های محافظتی بهتر با تمرکز بر ارتقاء سلول های مختص بافت که در اولین مرحله با پاتوژن ها مواجه می شوند، دست یابیم."

https://www.genengnews.com/immunology/tissue-specific-t-cell-insights-may-pave-the-way-for-precision-therapeutics/

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZyWv