نشست دبیر ستاد با مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوری نوین قرن

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر سجودی از مدیرعامل شرکت فناوری نوین قرن در تاریخ 1401/02/04 در محل ستاد برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر سجودی از مدیرعامل شرکت فناوری نوین قرن در تاریخ 1401/02/04 در محل ستاد برگزار شد.

    فن آوری نوین قرن در سال 1393 با ماموریت ایجاد شتاب دهنده و مرکز انتقال فناوری در حوزه پزشکی بازساختی، سلامت و اینترنت اشیاء شروع به فعالیت کرد و اهداف خود را با ایجاد گروههای تحقیقاتی حرفه ای در زمینه های دیگر دنبال نمود که اهم فعالیت های این شرکت را می توان در حیطه های مهندسی الکترونیک، مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر (نرم افزار و سخت افزار)، پردازش تصویر و هوش مصنوعی، پزشکی باز ساختی (مهندسی بافت، سلولهای بنیادی و میکروفلوئیدیک) و پزشکی فرد محور بر شمرد.

   شرکت فناوری نوین قرن با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی توانسته به طراحی و ساخت ربات تمام اتوماتیک میکرومنیپولاتور به منظور تزریق درون سیتوپلاسمی تخمک دست یابد و همچنین طراحی فرمولاسیون و تولید محیط های کشت پایه سلول های بنیادی و محیط های کشت تمایزی را انجام دهد و از سوی دیگر در حوزه های مختلف اقدام به توسعه و ایجاد فناوری از ایده ها و علوم بین رشته ای همگرای زیستی نموده است.

   اولین شرکت زایشی این مجموعه با نام "فرافن سلامت پایدار" با تعریف ماموریت در حوزه اینترنت سلامت در اواخر سال 95 تاسیس و در سال 96 موفق به اخذ مجوز دانش بنیانی گردید. در حال حاضر 25 نیروی متخصص به صورت تمام وقت و نیمه وقت با مجموعه شتابدهنده فن آوری نوین قرن همکاری می کنند. همچنین این مجموعه با مراکز مختلفی دارای طرح های تحقیقاتی مشترک می باشد و از همکاری با پژوهشگران جوان، صنعتگران، سرمایه گزاران و تمامی صاحبان ایده در حوزه های مرتبط استقبال می کند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZGKt