میکروبیوراکتورها ممکن است چالش افزایش مقیاس زیستی را حل کنند

در طول توسعه یک میکروارگانیسم، موفقیت یک محصول بالقوه به تقلید از شرایط در مقیاس صنعتی بستگی دارد.

 

در طول توسعه یک میکروارگانیسم، موفقیت یک محصول بالقوه به تقلید از شرایط در مقیاس صنعتی بستگی دارد. با این حال، رویکردهای فعلی اغلب شرایط بسیار متفاوتی را در دسته‌های کوچک و بزرگ ایجاد می‌کنند.

,Volkert van Steijnدکترا و دانشیار مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی دلفت در هلند، و همکارانش پتانسیل  میکروبیوراکتورها را به عنوان راه حلی برای این مشکل بررسی کردند.

غربالگری سریع جهش‌یافته‌ها معمولاً متکی به فناوری است که فاقد کنترل مواد مغذی مورد استفاده در مقیاس صنعتی است. به عنوان مثال، دانشمندان معمولاً جهش‌یافته‌ها را در صفحات میکروتیتر تحت شرایط دسته‌ای غربال می‌کنند که در آن هیچ ماده مغذی اضافی در طول آزمایش اضافه نمی‌شود. حجم کم چاهک های صفحه میکروتیتر - مثلاً 10 تا 2000 میکرولیتر - به تجزیه و تحلیل در بازده بالا پاسخ می دهد اما گزینه های کنترل شرایط را مختل می کند.

اما این ترکیب ممکن است از میکروبیوراکتورهایی باشد که می‌توانند با صفحات میکروتیتر، محفظه‌های میکروسیال یا رویکردهای مبتنی بر قطرات میکروسیال ایجاد شوند. به عنوان مثال، برای ساختن یک میکروبیوراکتور از صفحات میکروتیتر، آن را به گونه ای اصلاح کرده اند تا کنترل دسته ای مواد مغذی را که معمولاً در فرآیند صنعتی استفاده می شود، فراهم کند. با این وجود، Steijn و همکارانش به دشواری مداوم کنترل چنین محیط کوچک و چالش‌هایی در ساخت صفحات میکروتیتر اصلاح‌شده اشاره کردند. در نتیجه، صفحات اصلاح شده معمولاً شامل تعداد کمی چاهک، فقط 24 چاهک در برخی موارد می‌شوند، و این کار خروجی غربالگری را محدود می‌کند.

 

لینک خبر:

https://www.genengnews.com/topics/bioprocessing/microbioreactors-may-solve-bioprocessings-scale-up-challenge/

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZKrw