مهندسی زیستی تارهای صوتی

تکنیک‌های مهندسی بافت کشف‌شده در مایوکلینیک و دانشگاه ایالتی آریزونا ساختار تارهای صوتی انسان‌ مانندی را با پتانسیل تولید صدایی با صدای طبیعی ایجاد کردند.


 تکنیک‌های مهندسی بافت کشف‌شده در مایوکلینیک و دانشگاه ایالتی آریزونا ساختار تارهای صوتی انسان‌ مانندی را با پتانسیل تولید صدایی با صدای طبیعی ایجاد کردند.  داربست مهندسی شده زیستی از تارهای صوتی انسان تقلید می کند و توانایی ارتعاش و ایجاد صدا را نیز دارد.  تیم مطالعه گزارش داد که ساختار تارهای صوتی مهندسی شده با بافت، پتانسیل رشد سلول هایی را نشان می دهد که قادر به ترمیم بافت اسکار هستند که به گفتار آسیب می زند. این تحقیق در Biomacromolecules منتشر شده است.

 دیوید لات، محقق اصلی، می گوید: «مهندسی بافت رویکرد امیدوارکننده‌ای است که پزشکی، زیست‌شناسی و مهندسی را با هدف بازسازی بافت آسیب‌دیده یا بیمار ترکیب می‌کند.  استراتژی‌های مهندسی بافت که بافت تارهای صوتی عملکردی را پس از اسکار بازسازی می‌کنند، امید به بازیابی صدای طبیعی را نشان می‌دهند.  دکتر لات همچنین دستیار مدیر مرکز بیوتراپی بازساختی در آریزونا است.

 تار صوتی انسان از غلظت های مختلف اسید هیالورونیک ساخته شده است، ماده ای که عملکردهای بدن را به آرامی و انعطاف پذیر نگه می دارد.  تیم مطالعه دکتر لات غلظت های مختلفی از اسید هیالورونیک ساخته شده در آزمایشگاه را برای بازسازی لایه های متعدد بافت مانند لایه های موجود در تارهای صوتی طبیعی ترکیب کردند.  این تیم خواص مکانیکی، ارتعاشی و آکوستیک را در ساختار ثبت کردند که مانند عملکرد تارهای صوتی طبیعی است.

 دکتر لات می گوید: "ما توانستیم سفتی ساختار تارهای صوتی جدید را به گونه ای دستکاری کنیم که با گام اصلی بیمار مطابقت داشته باشیم. این به ما توانایی شخصی سازی ساختار تارهای صوتی را می دهد."  ما امیدواریم که این یافته های هیجان انگیز اولین گام به سوی جایگزینی تارهای صوتی مهندسی شده با بافت باشد.

 پزشکی بازساختی و بیوتراپی تمرکز مراقبت های بهداشتی را از درمان بیماری به بازسازی سلامت تغییر می دهد.  مرکز بیوتراپی ترمیمی کلینیک مایو این تلاش را رهبری می‌کند و از مهندسی بافت به عنوان بخشی از هدف خود برای ارائه درمان‌های بازسازی‌کننده جدید به این عمل حمایت می‌کند.


https://newsnetwork.mayoclinic.org/discussion/science-saturday-bioengineering-vocal-cords/#:~:text=The%20bioengineered%20scaffold%20mimics%20human,research%20is%20published%20in%20Biomacromolecules.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZB5v