مصاحبه با محمدامین فرج زاده دارنده تندیس طلای سومین دوره المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی محمد امین فرج زاده دارنده  تندیس طلای سومین دوره المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از رزومه علمی خود به شرح ذیل گفت:

  در سال 1380 در میاندوآب متولد و دوران ابتدایی را در دبستان شاهد امام حسین (ع) سپری کردم. پس از آن تحصیلات متوسطه را در دبیرستان استعداد های درخشان شهید بهشتی به پایان رساندم. در طول دوران تحصیل در مسابقات علمی متعددی شرکت و افتخارات متعددی را کسب نمودم که از آن جمله می توان به:

1-کسب تندیس طلای سومین دوره المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

2-راه یابی به مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ علمی پایا

3-راه یابی به مرحله نیمه نهایی مسابقات IMC

اشاره نمود. همچنین در  کنکور سال 1398 موفق به کسب رتبه ی 24 کنکور تجربی  شدم و هم اکنون در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به تحصیل می باشم.

با توجه به این که در طول دوره ی تحصیل همواره علاقمند به تحقیقات در حیطه علوم همگرا بودم از این رو المپیاد سلول های بنیادی را انتخاب کردم.  شرکت کنندگان در این المپیاد می بایست در هر 4 حوزه علوم پایه از جمله ریاضی ،فیزیک ،شیمی و زیست شناسی دانشی فراتر از سطح کتاب درسی را داشته و بتوانند بر اساس داده های موجود استدلال و نتیجه گیری منطقی داشته باشند.

در اردوی تابستانی سومین المپیاد دانش پژوهان این توفیق را پیدا کردم که با بهترین اساتید این حوزه آشنا شوم و تحت نظر آنها مهارت ها و دانش لازم در این حیطه را آموزش دیده و توانستم دیدگاهی کامل تر نسبت به آینده این حیطه کسب نمایم. خوشبختانه در این اردو من نیز توانستم حائز تندیس طلا شوم.

در پایان می توان بگویم که  دانش سلول های بنیادی در واقع آینده ی پزشکی نوین می باشد که با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است و کشور ما نیز در این حیطه حرف های زیادی برای گفتن دارد. من  تحت تاثیر این موضوع و المپیاد بسیار به حیطه Systems Biology که یکی از جدید ترین شیوه های مطالعه امروز در حوزه زیست شناسی و به خصوص علم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی است علاقه مند شدم. امیدوارم که در آینده بتوانیم با تلفیقی از علوم داده و کامپیوتر با دانش سلول های بنیادی،نایافته های جهان هستی درباره تکوین و مکانیسم عملکرد بسیاری از بیماری ها را کشف کنم .این هدف بزرگ جز با همت و تلاش و پشتکار به دست نمی آید.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZSU2