مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، بستری مناسب برای تولید و توسعه فناوری های پیشرفته

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی، دکتر بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به همراه جمعی از اساتید در تاریخ 8 خردادماه سال 99 در محل بیمارستان امام رضا برگزار گردید.

دکتر حمیدیه در این نشست گفت: ایجاد بستری مناسب برای تولید و توسعه فناوری های پیشرفته و همچنین قابلیت همکاری و راهبری تجاری سازی دانش و فناوری از جمله اهداف راه اندازی مراکز جامع می باشد.

وی ضمن اشاره به لزوم وجود ساختاری چابک در مراکز با قابلیت پذیرش و تربیت تیم های دانش بنیان و جوان گفت: این مراکز می بایست دارای ظرفیت مشارکت مالی و تولید ثروت برای شرکت ها و دانشگاه ها باشند.

در ادامه دکتر امیرخانی توان شتاب دهی به تیم ها و شرکت های نوپا و نوآور، ایجاد دسترسی فیمابین شرکت ها و سرمایه گذاران و امکان آموزش تحصیلات تکمیلی کاملا هدفمند و مبتنی بر نیاز بازار را از جمله دیگر اولویت های این مراکز نام برد.

دکتر تفقدی گفت: این دانشگاه از نظر علمی، وجود تخصص ها در گروه های علوم پایه و بالینی و مشارکت دربحث سلول های بنیادی ظرفیت های مناسبی دارد که در صورت ایجاد زیر ساخت های لازم می توان بیش از پیش از آن بهره برد.

وی با اشاره به اینکه در بحران شیوع کووید-۱۹ پیش بینی می شد که مشهد با شرایط سختی روبه رو شود، اظهار کرد: با تلاش و همکاری تمامی اعضای هیات علمی، کادرهای پزشکی، پرستاری، پرسنل و مسئولان این دانشگاه و همچنین حمایت های همه جانبه مسئولان استانی این دانشگاه تا کنون توانسته است با موفقیت از این بحران عبور نماید و مدیریت مناسبی در این زمینه شکل گرفته است.

دکتر بحرینی با تاکید بر اینکه این دانشگاه بار درمانی سنگینی را بر دوش دارد اظهار کرد: این دانشگاه علاوه بر خدمات رسانی به بیماران ساکن در استان خراسان رضوی، به بیماران مراجعه کننده از سایر استان ها به ویژه استان های خراسان شمالی و جنوبی خدمات رسانی می کند و امید می رود بتوانیم علاوه بر خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، در حوزه های پژوهشی و علمی بیش از پیش موفق عمل کنیم.

در پایان اعضای جلسه پیرامون بررسی ظرفیت های استان خراسان رضوی جهت راه اندازی هرچه بهتر مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، محل احداث و برنامه مرکز به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

 

 


 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZQ53