محققان سلول‌های CAR-T را با ویروس انکولیتیک برای درمان تومورهای سرطانی جامد بارگذاری می‌کنند

محققان مرکز پزشکی فردی مایو یک رویکرد ایمونوتراپی ایجاد کرده‌اند که درمان سلول‌های CAR-T را با یک ویروس کشنده سرطان ترکیب می‌کند تا تومورهای سرطانی جامد را به طور مؤثرتری هدف‌گیری و درمان کند.

محققان مرکز پزشکی فردی مایو یک رویکرد ایمونوتراپی ایجاد کرده‌اند که درمان سلول‌های CAR-T را با یک ویروس کشنده سرطان ترکیب می‌کند تا تومورهای سرطانی جامد را به طور مؤثرتری هدف‌گیری و درمان کند. سلول‌های CAR-T، که برای شکار آنتی‌ژن‌های روی سلول‌های سرطانی برنامه‌ریزی شده‌اند، در این استراتژی ترکیبی که در Science Translational Medicine شرح داده شده است، با یک ویروس انکولیتیک بارگذاری می‌شوند. ویروس‌های انکولیتیک ویروس‌هایی هستند که به طور طبیعی سلول‌های سرطانی را آلوده کرده و آنها را از بین می‌برند. آنها ممکن است برای هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی ترجیحاً ساخته شوند، یا می‌توانند به طور مؤثر در سلول‌های سرطانی به طور خود به خود افزایش یابند. بر اساس این تحقیقات، سلول‌های CAR-T ممکن است قادر به انتقال ویروس انکولیتیک به تومور باشند.

ویروس ممکن است به سلو‌های تومور حمله کند، تکثیر شود و یک پاسخ ایمنی قوی ایجاد کند. رویکرد درمانی به دو موضوع اساسی می‌پردازد که سلول‌درمانی CAR-T را به تنهایی برای درمان تومورهای جامد چالش برانگیز می‌کند. برای شروع، ویروس انکولیتیک این توانایی را دارد که سد مولکولی را که تومورهای جامد خاصی برای محافظت از خود در برابر حمله سیستم ایمنی ایجاد می‌کنند، از بین ببرد. دوم، ویروس می‌تواند به هسته سلول‌های سرطانی نفوذ کند (یک کار تقریباً غیرممکن برای سلول‌های ایمنی به تنهایی، که اغلب کارایی خود را از دست می‌دهند). به گفته محققان، درمان ترکیبی همچنین یک فنوتیپ حافظه ایمونولوژیک در برابر تومور ایجاد کرد. دکتر ویل و همکارانش از مدل‌های موش برای انجام این درمان دوگانه به صورت داخل وریدی برای درمان گلیوما با درجه بالا در کودکان و بزرگسالان و ملانوم پوست استفاده کردند. آنها دریافتند که درمان ترکیبی منجر به نرخ درمان بالا در مکان‌های تومورهای متعدد با آسیب کم می‌شود. به گفته محققان، به نظر می‌رسد که موش‌های درمان شده را در برابر عود تومور محافظت می‌کند.

https://newsnetwork.mayoclinic.org/discussion/mayo-clinic-researchers-load-car-t-cells-with-oncolytic-virus-to-treat-solid-cancer-tumors/

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZNJt