رویکرد جدید حمله دو مرحله ای برای کمک به سلول های T برای درمان تومورهای جامد

محققان دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا رویکرد جدیدی برای حمله دو مرحله ای برای کمک به سلول های T برای درمان تومورهای جامد ارائه کردند.

محققان دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا رویکرد جدیدی برای حمله دو مرحله ای برای کمک به سلول های T برای درمان تومورهای جامد ارائه کردند.

یکی از چالش های کارتی سل تراپی در تومورهای جامد، پدیده ای است که به عنوان فرسودگی سلول T شناخته می شود.

مطالعات قبلی پژوهشگران به تنظیم کننده Regnase-1 به عنوان یک هدف بالقوه برای غلبه بر اثرات فرسودگی سلول های T اشاره کرده است، زیرا می تواند باعث ایجاد التهاب در سلول های T شود و آنها را برای حمله به تومور احیا کند.

تیم تحقیقاتی این فرضیه را مطرح کردند که هدف قرار دادن همزمان تنظیم کننده مرتبط اما مستقل Roquin-1 می تواند پاسخ ها را بیشتر افزایش دهد. این تیم در حال حاضر در فاز یک آزمایش های بالینی از ویرایش ژن CRISPR-Cas9 برای حذف Regnase-1 و Roquin-1 به صورت جداگانه و با هم، در سلول‌های T اهداکننده سالم با دو گیرنده ایمنی مختلف استفاده کردند.

پس از ویرایش ژن توسط CRISPR، سلول‌های T به مدل‌های موشی دارای تومور جامد تزریق شدند و محققان مشاهده کردند که ناک اوت مضاعف منجر به افزایش حداقل 10 برابری در سلول‌های T اصلاح‌شده در مقایسه با از بین بردن Regnase-1 به تنهایی و همچنین افزایش فعالیت ایمنی ضد تومور و طول عمر سلول های T اصلاح شده می شود. در برخی از موش‌ها، این امر منجر به تولید بیش از حد لنفوسیت‌ها و ایجاد سمیت می‌شود.

لینک خبر:

https://www.scoop.it/topic/genetic-engineering-and-its-applications-by-geg-tech/p/4142238975/2023/03/29/study-focuses-on-new-approach-that-delivers-a-one-two-punch-to-help-t-cells-attack-solid-tumors

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZTav