دوازدهمین جلسه شورای راهبردی شبکه ملی مدل‌سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دوازدهمین جلسه شورای راهبردی شبکه ملی مدل‌سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی با حضور دکتر ربانی دبیر شبکه و اعضای شورای راهبردی در تاریخ 15تیر ماه سال 1399، در محل مرکز قلب تهران برگزار شد.

ابتدا دکتر ربانی درخصوص برنامه ها و عملکرد شبکه ملی در سال 1398 پرداخت و گفت: بهره‌مندی درست از ظرفیت‌های موجود در مراکز تحقیقاتی مستلزم شناخت نیازهای حال و آینده کشور در تحقیقات درون تنی است که با برنامه‌ریزی هدفمند محقق نمودن آن دور از دسترس نخواهد بود.

دکتر ربانی در ادامه از برگزاری جلسه‌ی هم اندیشی با موضوع بررسی توانمندی های حوزه حیوانات آزمایشگاهی کشور در اواخر تیرماه 1399 خبر داد و گفت: در این هم اندیشی مهمترین مسایل حوزه حیوانات آزمایشگاهی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اميدواريم با همفكري و همكاري مسئولین دانشگاه ها و اعضای هیات علمی اتفاقات خوبی را برای جامعه علمی کشور رقم بزنیم.

در ادامه دکتر دلیری عضو شورای راهبردی شبکه ملی به نقش و اهمیت تولید حیوانات آزمایشگاهی استاندارد با جیره غذایی مناسب اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مراکز متعددی در زمینه تولید غذای حیوانات فعالیت دارند ولی  نیازمند ورود بخش خصوصی به این صنعت و بازار داریم.

وی با بیان اینکه جیره ها مطابق با سفارش مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهی و دانشگاه ها تولید می شود ابراز داشت باید سرمایه‌گذاری در این بخش تقویت و انگیزه‌های سرمایه‌گذاری از طریق تسهیل امور، آسان‌تر شود.

در ادامه دکتر شمس آرا  عضو شورای راهبردی شبکه ملی  ضمن مهم خواندن تربيت و توانمندسازي نيروي انساني متخصص در زمينه مطالعات درون تنی  عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی، امروز ضرورت به ‌شمار می‌رود و باید زمینه را برای بسط هر چه بیشتر روش‌های تازه‌تر فراهم کرد.

در پایان اعضای شورای راهبردی ضمن تشریح برنامه های سال 99 بر اهمیت همکاری بین حضور وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط تاکید کردند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZJmp