تکنیک سلول درمانی برای درمان کمردرد با کمک هزینه 2 میلیون دلاری


محققان در Cedars-Sinai کمک هزینه 2 میلیون دلاری از موسسه پزشکی بازساختی کالیفرنیا (CIRM) برای توسعه سلول درمانی جدیدی دریافت کردند که به بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به دیسک های تحلیل رفته و کمردرد مزمن کمک می کند.

Dmitriy Sheyn، دکترا، استادیار در بخش های ارتوپدی، جراحی و علوم زیست پزشکی ، این پروژه جدید را با همکاری Debiao Li، مدیر موسسه تحقیقات تصویربرداری زیست پزشکی و استاد علوم زیست پزشکی و تصویربرداری، و Hyun Bae، استاد ارتوپدی در Cedars-Sinai.هدایت می کند.

دکتر لی گفت: «ما از حمایت CIRM بسیار سپاسگزاریم. ما متعهد به یافتن راهی بهتر برای درمان میلیون‌ها نفری هستیم که از این وضعیت دردناک رنج می‌برند و تصویربرداری پزشکی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند».

تیم کارشناسان

تیم محققین که شامل کارشناسان بیومتریال، کارشناسان تصویربرداری، کارشناسان مدیریت درد و جراحان ستون فقرات است، امیدوار است که این تحقیق منجر به ایجاد یک درمان تزریقی جدید برای کمردرد و انحطاط دیسک بین مهره‌ای شود که شایع‌ترین علت کمر درد است.

دکتر شین توضیح داد: «نیاز فوری به یک درمان با سلول‌های بنیادی طولانی‌مدت وجود دارد که پاتوژنز زمینه‌ای دژنراسیون دیسک بین مهره‌ای را هدف قرار دهد». "هدف این است که یک درمان واقعی برای گروه های مختلف جمعیتی که از این نوع درد رنج می برند در دسترس باشد."

کمردرد یکی از شایع ترین شرایطی است که در نهایت منجر به مداخلات جراحی، درد مزمن و استفاده از مواد افیونی در ایالات متحده می شود. حداقل 80 درصد از جمعیت بزرگسال از کمردرد رنج می برند و منشاء 40 درصد از این موارد، دژنراسیون دیسک بین مهره ای است.

Bae   خاطرنشان کرد: زمانی که آبشار انحطاط شروع می شود، کاهش سرعت یا معکوس کردن آن بسیار دشوار است. "این جایزه به ما کمک می کند تا به مرحله بعدی تحقیقات برویم، جایی که امیدواریم درمانی را ایجاد کنیم که روزی بتواند به طور گسترده در دسترس همه و مقرون به صرفه باشد."

تا به امروز، بیشتر درمان‌های این عارضه محدود به مداخلات جراحی تهاجمی مانند تعویض دیسک و فیوژن ستون فقرات یا مدیریت درد است که علت اصلی دژنراسیون دیسک بین مهره‌ای را برطرف نمی‌کند.

محققان سعی کرده‌اند راه‌هایی مانند تزریق سلول‌های بنیادی را برای رفع این مشکل بیابند، اما چالش‌های زیادی در این راه وجود داشته است.

برای کمک به حل این مشکل، این تیم روش جدیدی را با استفاده از سلول‌های نوتوکوردال مشتق از iPSC که در یک میکروژل مخصوص تحویل داده می‌شوند، آزمایش خواهند کرد. این تیم درمان و فناوری MRI را برای توسعه و بهینه سازی جزء میکروژل حاوی سلول های بنیادی و آزمایش آن در حیوانات بزرگ ترکیب می کند.

https://www.genengnews.com/



 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZP6v