توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با همکاری کشورهای منطقه

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و دوازدهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر محسنی مدیر بخش دانش آموزی و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 18 آذر ماه سال 1398 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر بقایی به ارائه توضیحاتی در مورد اقدامات صورت پذیرفته در مورد سفر چین و نیز هماهنگی‌های انجام شده در مورد تبادل فناوری با کشورهای چین و ترکیه پرداخت و کریدور ارتباطی با شرکت‌های فعال کشور چین را یکی از مهمترین برنامه‌های دفتر ستاد در چین برشمرد و بر لزوم تهیه برنامه مشخص و تعریف اهداف در این خصوص تأکید نمود.

در ادامه دکتر امیرخانی با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله راه‌اندازی مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان پایگاه فعال ستاد در نقاط مختلف کشور افزود: می‌بایست تمامی ظرفیت‌های کشورهای منطقه، در قالب یک کتابچه جمع آوری شده تا بتوان با اشراف کامل در جهت استفاده از ظرفیت‌ آن‌ها، انتقال فناوری و ایجاد تعاملات بهره کافی را برد.

در ادامه دکتر محسنی گزارشی از راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش آموزی سلول‌های بنیادی شهرستان سلماس با حضور اصغری فرماندار شهرستان سلماس، خیرجویی رییس آموزش و پرورش و شاکری مدیر پژوهش سرای‌دانش‌آموزی شهرستان سلماس و همچنین امضای تفاهم‌نامه پژوهش سرای مذکور در محل فرمانداری شهرستان سلماس در 11 آذر ماه سال جاری ارائه نمود.

سپس دکتر محمدی به ارائه در زمینه ساماندهی برنامه توسعه استعدادهای درخشان عرصه سلول‌های بنیادی پرداخت و گفت:گروه‌بندی لازم در این خصوص انجام و همراهان گروه نیز مشخص شده و شبکه‌سازی و توانمند‌سازی ایده‌ها نیز توسط گروه مذکور در حال انجام می باشد.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری و فعالیت‌های صورت پذیرفته در ستاد ارائه نمودند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZDM2