تمرکز متخصصان پوست بر پزشکی بازساختی

.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، نشستی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد، دکتر عابدینی رئیس بيمارستان فوق تخصصي پوست رازي، خانم دکتر اسماعیلی مسئول واحد مركز تحقيقات بيماريهاي اتوايميون تاولي، دکتر دانش پژوه معاون پژوهشي گروه پوست دانشكده پزشكي از بیمارستان  فوق تخصصي پوست رازي در تاریخ 03/18/ 99 در خصوص گسترش همکاری مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیمارستان فوق تخصصی پوست رازی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حمیدیه به ارائه توضیحاتی در مورد پیشرفت ها و فعالیت‌های صورت پذیرفته در زمینه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و بر لزوم همکاری بیشتر مراکز تحقیقاتی فعال در زمینه ترویج و انتقال تکنولوژی این حوزه از علم به داخل کشور تأکید نمود و افزود: امروزه دانش سلول های بنیادی به عنوان یک صنعت و دانش فناورانه در نظر گرفته می شود که جدای از اشتغال زایی می تواند برای کشور  ثروت آفرین باشد و برای مردم یک علم نافع است. در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه پیشرو در زمینه تحقیقات، آموزش و خدمات درمانی می باشد و در حوزه ی تخصصی پوست نباید از بازار جهانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی جا بماند، راهکار های خود را در این زمینه تشریح نمودند.

سپس دکتر امیرخانی ضمن ابراز پتانسیل های موجود در مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران توسعه آموزش، توانمندسازی، شتابدهی، رشد، مدیریت و راهبری ظرفیت های صاحبان ایده، فناوران، کارآفرینان را انجام می دهد. این مرکز با دارا بودن ٦ آزمايشگاه تخصصى، در سه حوزه تولید دانش و تربیت نیروی انسانی، گسترش فناوری های پیشرفته و توسعه خدمات بالینی فعالیت خود را توسعه می دهد. 

در ادامه دکتر عابدینی ضمن اظهار خرسندی از همکاری میان بیمارستان و مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه گزارشی از فعالیت های بیمارستان پرداخت.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zzdo