بهبود قلب آسیب دیده با پزشکی باز‌ساختی

نارسایی قلبی ناشی از حمله قلبی است که اغلب به‌ طور ناگهانی یا در طول زمان به دلیل یک بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، بیماری دریچه قلب یا نقص مادرزادی قلب اتفاق می‌افتد.

 

نارسایی قلبی ناشی از حمله قلبی است که اغلب به‌ طور ناگهانی یا در طول زمان به دلیل یک بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، بیماری دریچه قلب یا نقص مادرزادی قلب اتفاق می‌افتد. این متن درمورد رویکردهایی که در مبارزه با بیماری‌های قلبی مبتنی بر پزشکی بازساختی در حال انجام است صحبت می‌کند. ‌هدف این شاخه‌ از پزشکی درمان بیماران با رشد مجدد و جایگزینی سلول‌های آسیب‌دیده است، تا به افرادی که با نارسایی قلبی  زندگی می‌کنند کمک کند.

محققان دانشگاه کمبریج نوعی چسب را از سلول‌های بنیادی ایجاد کردند که به قلب آسیب دیده کمک می‌کند تا قادر به ترمیم خود باشد.

 رویکرد دیگر تزریق microRNA به سلول‌های قلبی است که می‌تواند منجر به تقویت بافت ماهیچه قلب شود.microRNA ها ملکول‌های کوچکی هستند که بیان ژن‌های خاصی را تنظیم می‌کنند. این پروژه توسط محققان کینگ کالج لندن پیگیری می‌شود.

تیمی از دانشگاه آبردین نیز بر روی پروژه‌ای کار می‌کنند که بر اساس تقلید سلول‌های بنیادی از روش رشد ماهیچه‌های قلب طراحی شده است .

تیم دانشگاه ادینبورگ نیز امیدوار است که  بتوانند شبکه‌ی جدیدی از رگ‌های خونی در مناطقی که  دچار کمبود اکسیژن هستند ایجاد کند تا نواحی آسیب‌دیده قلب را با منبع جدیدی از اکسیژن تأمین کنند تا امکان ترمیم خود را داشته باشند.

https://www-sciencefocus-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.sciencefocus.com/news/fixing-a-broken-heart-these-incredible-images-show-how-regenerative-medicine-can-rebuild-you/amp

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZaCt