برگزاری پیش رویداد چهارمین استارتاپ ویکند سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

.

با استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛
آیین معرفی چهارمین رویداد استارتاپی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور برگزار شد


این پیش رویداد با حضور گسترده دانشجویان و سخنرانی سخنرانان برجسته حوزه پژوهش و کارآفرینی کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.
به نقل از سرویس علمی و پژوهشی مفدا کرمان،  آیین معرفی چهارمین رویداد استارتاپی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در تاریخ 24 مهرماه 98، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد در این پیش رویداد کارآفرینان مطرح کشوری به گفتگو و تبادل نظر پیرامون مفاهیم استارت آپی و معرفی پیش رو پرداختند.

در ابتدای این نشست، دکتر فارسی نژاد، دبیرراهبردی چهارمین رویداد استارتاپی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور، به معرفی مرکز سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پرداخت و گفت: در اتاق فکر مرکز، طی جلسات متعدد به این رویکرد رسیده ایم که مراکز پژوهشی ما بستری برای کارآفرینی و تولید ثروت شوند وی افزود:با وجود پژوهشگران جوان و مستعد،  افق ما تحقق مبانی اقتصاد دانش بنیان می باشد.

دکتر ابوالفضل صلواتی زاده، در ادامه این نشست به معرفی فضای استارت آپ ویکندها پرداخت. وی گفت:استارتاپ ویکندها در ۳ روز متوالی برگزار می گردند و طی ای رویداد ها افراد مختلف از رشته های مختلف علمی، با تجربیات متفاوت طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح می کنند، گروه تشکیل می دهند و هر گروه ایده ای را اجرا می کند. وی افزود هدف از برگزاری این رویدادها تقویت اکوسیستم کارآفرینی از طریق آموزش علمی و عملی افراد مشتاق به راه اندازی کسب و کار شخصی و اجرایی کردن ایده های خود مطابق با اصول علمی کسب و کار می باشد. صلواتی زاده در ادامه به صحبت پیرامون مفاهیمی نظیر مسئولیت و تعهد اجتماعی و اخلاق استارت آپی نیز پرداخت.

دکتر مقصودی مدیر تحقیق و توسعه شتاب دهنده پرسیس ژن با موضوع سلول‌درمانی و ژن‌درمانی: وضعیت کنونی، دورنمای آینده و نحوه فعالیت شتاب‌دهنده پرسیس‌ژن، حجت الله منتظری، دکتری تخصصی نانوفناوزی پزشکی و عضو هیئت مدیره اکادمی کارافرینی سلامت جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با موضوع اکوسیستم کارافرینی و آموزش کارافرینانه و عمید رهی، دکتری تخصصی نانوفناوری پزشکی و عضو هیئت مدیره اکادمی کارآفرینی سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با موضوع بهره برداری از فرصت های فناوری، سخنرانان بعدی این مراسم بودند.

در انتهای نشست، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با اشاره به تغییر رویکرد اقتصاد رشته های علمی، قدم زدن  در مرز علوم و ایجاد فرهنگ استارت آپی و کارآفرینانه را از ویژگی های افراد موفق دانست. وی با معرفی زیرساخت های پژوهشی دانشگاه، تصریح کرد با همکارانمان در مرکز سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تلاش می کنیم یکی از موثرترین رویدادهای استارت آپی کشور را در کرمان برگزار کنیم. پرداختی در پایان افزود: تنها موفقیت امروز استارت آپ های موجود را نبینیم آنها روزهای سخت خو را پشت سر گذاشته اند، به تلاش گری خود ادامه داده اند تا به نقطه موجود رسیده اند. 

این نشست با برگزرای پنل پرسش و پاسخ شرکت کنندگان و سخنرانان به پایان رسید.

گفتنی است چهارمین رویداد استارتاپی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور  ۸ تا ۱۰ آبان ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار خواهد شد. اسـتارتاپ، به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایـده سـاده و اولیه شروع می کنند و به سـرعت رشد می کنند. اسـتارتاپ ها به سـرمایـه هنـگفـتـی نیـاز نـدارنـد و با یـادگیـری سریـع و تـکنـولـوژی رشد می کنند.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZaR2