برگزاری نشست اساتید مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی با دبیرستاد

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر نیلفروش زاده رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از اساتید مورخ 25 شهریورماه 98 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر زارع به ارائه توضیحاتی پیرامون طرح ها و فعالیت هایی که در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده پرداخت.

سپس دکتر نیلفروش زاده بیان داشت: مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی یکی از مراکز پیشرفته تحقیقاتی در زمینه تولید و انتشار دانش پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های پوستی به ویژه توسعه فناوری های نوین سلول درمانی می باشد که علاوه بر تولید علم و مقاله در بخش بالینی هم پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.

سپس افزود: سلول هاي بنيادي به دليل انعطاف پذيري بالا، اهميت زيادي در درمان هاي سلولي پوست و مو دارند و محققين توانسته اند از سلول‌هاي فيبروبلاست، كراتينوسايت و ملانوسيت نيز جهت درمان بيماري هاي پوست و مو بهره بگيرند.

دکتر حمیدیه در ادامه ضمن اشاره به گستره وسیع زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و حمایت هایی که از این شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد پیشنهاد مطرح نمودن پروژه های مرکز از طریق شرکت های دانش بنیان را در کارگروه فناوری و شرکت های دانش بنیان ستاد ارائه نمود.

سپس دکتر شاهسوارانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های ژاپن در حوزه سلول های بنیادی گفت: از زمان تولید سلول‌های بنیادی iPSC در موسسه سایرا تحت رهبری دکترشینیا یاماناکا‌، ژاپن در زمینه تحقیقات مختلف ورود نموده و حتی در مورد شبکیه چشم و قلب به سطح آزمایشات کلینیکی رسیده است.

در پایان دکتر حمیدیه بر اهمیت همکاری مراکز مختلف علمی پژوهشی در راستای کاربردی نمودن دانش کسب شده و همچنین چگونگی انتقال و بومی سازی فناوری سلول های بنیادی پرتوان القایی به مراکز تحقیقاتی کشور تاکید نمود و اعضای جلسه در خصوص تعریف پروژه ای مشترک فی ما بین مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی و کشور ژاپن در حوزه سلول‌های پرتوان القایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zx22