برگزاری مراسم افتتاحیه دوره تابستانی پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

مراسم افتتاحیه دوره تابستانی پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی روز 29 شهریور ماه با حضور دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد، دکتر نقشینه معاون سازمان پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، دکتر عارفیان مدیر آموزش و پژوهش ستاد و دکتر سلطانی نژاد رئیس کمیته علمی المپیاد مذکور به صورت مجازی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، مراسم افتتاحیه دوره تابستانی پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی روز 29 شهریور ماه با حضور دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد، دکتر نقشینه معاون سازمان پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، دکتر عارفیان مدیر آموزش و پژوهش ستاد و دکتر سلطانی نژاد رئیس کمیته علمی المپیاد مذکور به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر امیر خانی ضمن تشکر از همت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی گفت: علوم نوین سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی جایگاه ویژه ای در دنیا پیدا کرده و بسیاری از مراکز علمی معتبر در دنیا به ویژه صنایع دارویی سرمایه گذاری کلانی در این زمینه انجام داده اند. با توجه به ظرفیت بالای این فناوری در پاسخگویی به درمان بسیاری از بیماری ها، ستاد نیز به عنوان مرجع بالا دستی کشور همانند سایر کشور های پیشرو، در این حوزه اقدام به پروش و آموزش علاقمندان به این حیطه از قشر دانش آموزی کرده است که المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله اقدامات صورت گرفته است. وی ابراز امیداوری کرد دانش پژوهان این فرآیند علمی در آینده بتوانند نقش موثری در درمان بیماران نیازمند با استفاده از سلول های بنیادی ایفا کنند.

 در ادامه دکتر نقشینه ضمن تشریح سیاست های باشگاه در پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور که منجر به برگزاری کلاس های مجازی شده، سازمان پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا دانش پژوهان راه یافته به دوره بتوانند از برنامه آموزشی که در بستر آموزش مجازی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می گردد، بهره مند گردند.

در پایان دکتر سلطانی نژاد  رئیس کمیته علمی المپیاد به تشریح برنامه های اردوی تابستانی پرداخت و افزود: علی رغم برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی آزمون های نهایی و شفاهی این المپیاد به صورت حضوری برگزار خواهد شد. همچنین در صدد هستیم که بتوانیم کارگاه عملی حضوری در مرکز سلول های بنیادی برای همه پژوهشگاه رویان برای دانش پژوهان برگزار نماییم.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZUVp