برگزاری دومین کنگره و نمایشگاه تخصصی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی دومین کنگره و نمایشگاه تخصصی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته از روز سه شنبه 5 بهمن ۱۴۰۰ به مدت سه روز در محل هتل المپیک تهران برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی دومین کنگره و نمایشگاه تخصصی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته از روز سه شنبه 5 بهمن ۱۴۰۰ به مدت سه روز در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

این نمایشگاه با حدود ۵۰ غرفه در حوزه زیست‌فناوری، تولید دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن، جدیدترین دستاوردهای محصولات بیوتکنولوژی ایران را به نمایش گذاشت و از ۵ تا ۷ بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک برگزار شد. همچنین کارگاه‌های آموزشی و پنل‌های تخصصی طی این نمایشگاه برگزار شد. در روز اول این رویداد پنل سیاست‌گذاری نظام دارویی در تولید داروهای بیوتکنولوژی، پنل تکنولوژی‌های نو و آینده صنعت بایو و پنل آشنایی با تولید داروی بایو سیمیلار، در روز دوم پنل صادرات، پنل فرآورده‌های تشخیص پزشکی، پنل صنایع جانبی و پایین دستی صنعت بیوتکنولوژی و پنل استارت‌آپ‌های حوزه بایوتک و در روز سوم پنل صنعت پلاسما، پنل اقتصاد بایوتک و پنل واکسن برگزار گردید.

این نمایشگاه سه روزه با هدف حمایت از صنایع بیولوژیک کشور و معرفی دستاوردهای این صنعت برگزار شدکه افزایش سهم صنایع بیوتکنولوژی از تولید ناخالص داخلی نیز یکی دیگر از اهداف این رویداد بود. شرکت‌های فعال در این حوزه دستاوردهای خود را به شکل طرح‌های تحقیقاتی، تجهیزات و داروها به دید عموم گذاشتند.

دبیر ستاد در این مراسم گفت: محققان ایرانی با پیشی گرفتن از رقبای منطقه‌ای در رتبه اول تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در منطقه قرار دارند که در زمینه کاربرد روش‌های ژن درمانی، سلول درمانی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در آینده نزدیک، بسیاری از محصولات این حوزه به مرحله تولید و تجاری سازی خواهند رسید.

وی با اشاره به تشکیل شرکت‌های حوزه سلول درمانی و ژن درمانی و پزشکی بازساختی در دنیا اظهار داشت: بسیاری از این شرکت‌ها به مرحله عرضه محصول رسیده و بازار بسیار بزرگی در این حوزه شکل گرفته است.

دکتر حمیدیه با اذعان به این که در سال‌های گذشته و در ابتدای ورود ایران به حوزه سلول درمانی و پزشکی بازساختی تندروی‌ها و کندروی‌هایی در کشور صورت گرفته اظهار داشت: خوشبختانه ستاد در سال‌های اخیر تعادل خوبی در زمینه توسعه علوم و فناوری‌های نوین از جمله سلول‌های بنیادی و پزشکی بارساختی ایجاد کرده است.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z3tt