برگزاری جلسه شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان خراسان رضوی

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جلسه شورای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان خراسان رضوی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی، دکتر بحرینی ریئس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به همراه جمعی از اساتید در تاریخ هشتم خردادماه سال 99 برگزار گردید.

در این جلسه دکتر امیرخانی دبیرشورای راهبردی ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی به بیان اهداف شوراهای استانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و گفت: این شوراها به منظور مدیریت و راهبری ظرفیت های استان در جهت توسعه علوم و  فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و کسب سهم مناسب استان از تولید دانش، خدمات و بازار ذیربط تشکیل شده اند.

در ادامه دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی با بیان اینکه نباید از ظرفیت سرمایه‌گذاران در حوزه سلامت غافل شویم گفت: شورای استانی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی تاکنون در 25 استان کشور از جمله خراسان رضوی دایر شده است.

وی افزود: خواسته ما در جهت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی که موثر در امر بهداشت و درمان بوده این است که ایده‌ها تنها به ثبت خلاصه نگردد و جهت اجرایی و عملیاتی کردن آن‌ها با سازمان غذا و دارو در تعامل باشند.

دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی با بیان اینکه خواستار افزایش همکاری‌های بین‌دانشگاهی در سطح استان‌ها در جهت توسعه سلول‌های بنیادی هستیم، خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان رئیس این شورا منصوب شده اند و می‌خواهیم با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانشگاهی رشد و توسعه قابل توجهی در حوزه‌های فناوری، پژوهشی و درمانی را داشته باشیم.

دکتر حمیدیه تصریح کرد: محدودیتی در انتخاب اعضای شوراهای استانی وجود ندارد و از افرادی که از توانایی و ظرفیت‌ بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار است بهره‌مند خواهیم شد و اینگونه نیست که تمامی اعضا فقط از دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند‌.

وی تاکید کرد: راهبری‌ها متناسب با نیاز بازار بوده و در کنار آن به شناسایی فعالان و ظرفیت‌ها به‌طور ویژه توجه شده است و در راستای توسعه راهبردی فعالیت‌های علمی از حداکثر توان و ظرفیت موجود بخش‌های دولتی، غیردولتی و خصوصی بهره خواهیم برد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه‌های قابل توجهی در شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان خراسان رضوی به مرحله اجرا درآمده و در این مسیر حمایت‌های استاندار را به‌خوبی شاهد بوده‌ایم.

دکتر محسن تفقدی خاطر نشان کرد: خراسان رضوی می‌تواند به یکی از قطب‌های اصلی کشور در بحث سلول‌های بنیادی تبدیل شود، اگر حمایت لازم و کافی باشد، هرچند که در حال حاضر هم نام این استان به برکت امام هشتم(ع) در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان همچون مبارزه با ویروس کرونا به‌خوبی می‌درخشد.

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zb53