برگزاری جلسه با معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی جلسه‌ی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، مهندس کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، آقای سلطانیان مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش، دکتر محسنی مدیر بخش دانش آموزی ستاد سلول‌های بنیادی و امینی کارشناس امور دانش آموزی ستاد سلول‌های بنیادی در محل معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 31 فروردین ماه سال 1401 برگزار گردید

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی جلسه‌ی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، مهندس کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، آقای سلطانیان مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش، دکتر محسنی مدیر بخش دانش آموزی ستاد سلول‌های بنیادی و امینی کارشناس امور دانش آموزی ستاد سلول‌های بنیادی در محل معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 31 فروردین ماه سال 1401 برگزار گردید.

مهندس کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این نشست از اهمیت راه‌اندازی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی گفت و افزود: این امر در ایجاد بستری مناسب در جهت فرهنگ‌سازی و حرکت سریع‌تر دانش آموزان در این حوزه کمک شایانی می کند. وی گفت: می بایست حرکت توسعه علوم و فناوری‌های نوین از جمله سلول‌های بنیادی به سرعت شتاب بگیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: با راه اندازی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی ارتباط میان حوزه‌های علمی و آموزشی معنی دار شده و فرصتی برای آشنایی بیشتر بخش عظیمی از دانش آموزان با این حوزه فراهم شده است. وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه آماده همکاری با ستاد جهت گسترش سیاست‌های توسعه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های موجود در پژوهش سراهای دانش آموزی در شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان در این حوزه است.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی رشد کشور در حوزه سلول‌های بنیادی را طی سال‌های اخیر در سطح بین‌المللی مناسب دانست و گفت: اگر کشوری خواهان مقام نخست علمی در حوزه ای است باید صنعت آن را نیز داشته باشد.

دبیر ستاد افزود: در حال حاضر حوزه سلول‌های بنیادی یکی از مواردی است که سرمایه گذاری و فعالیت در آن مورد تایید تمام مسئولان کشور از جمله مقام معظم رهبری است. ستاد نیز برای پیشرفت در این حوزه برنامه‌ریزی طولانی مدت کرده است. هدف ما این است که  تحقیق کردن را از سنین پایین و در مقاطع تحصیلی دانش آموزان آموزش دهیم. راه اندازی پژوهش‌سراهای دانش آموزی نیز در همین راستا شکل گرفته است. البته برگزاری المپیادهای دانش آموزی با همکاری وزارت آموزش و پرورش نیز بخش دیگری از برنامه‌های ما در این حوزه دانش آموزی است.

آفای سلطانیان با اشاره به حمایت وزارت آموزش و پرورش از رشد و توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در شاخه دانش آموزی و راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی در استان‌های مختلف بر لزوم پیگیری جدی پیشرفت پروژه پژوهش سراها و راه اندازی آن در سایر استان‌های تأکید نمود.

در ادامه دکتر محسنی مسئول بخش دانش آموزی ستاد گزارشی از میزان پیشرفت پروژه پژوهش‌سراهای دانش آموزی ارائه کرد و بر لزوم همکاری بیشتر آموزش و پرورش استان‌های مربوطه در جهت تسهیل امور پژوهش سراها تأکید نمود. وی افزود: برخی از این پژوهش سراها بسیار فعال و پرکار هستند و لازم است برای رفع موانع پیش روی انها برنامه ریزی و تلاش کنیم. تامین منابع مالی برای انجام پژوهش در پژوهش سراهای دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یکی از مشکلات جدی این پزوهش سراهاست.

در انتها چالش‌های پژوهش‌سراهای دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مورد بررسی قرار گرفت تا با رفع مشکلات شاهد رونق و توسعه دانش سلول‌های بنیادی میان دانش آموزان باشیم.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZbHt