برسام فارمد البرز، تولید کننده انواع داروهای نوین

این شرکت در سال 1398 با بهره گیری از متخصصان علوم دارویی و بیوتکنولوژی و با هدف توسعه دانش فنی و تولید دارو و مکمل های بیولوژیک کار خود را اغاز کرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی، جلسه ای مورخ سه شنبه 22/01/1402  با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت برسام فارمد البرز دکتر مهبودی و دکتر دریتیم، از مدیران این شرکت در محل ستاد برگزار گردید.

این شرکت در سال 1398 با بهره گیری از متخصصان علوم دارویی و بیوتکنولوژی و با هدف توسعه دانش فنی و تولید دارو و مکمل های بیولوژیک کار خود را اغاز کرد. در حوزه داروهای انسانی، توسعه دانش فنی رسبوریکاز که در بیماران مبتلا به هایپراوریسمی ناشی از شیمی درمانی استفاده می شود باعث قرارگیری شرکت در زمره شرکت های دانش بنیان شد. پروژه استخراج استروژن از ادرار اسب باردار از دیگر پروژه های این شرکت در این حوزه می باشد که تا اسفند 1401 وارد بازار دارویی کشور خواهد شد. 

در حوزه داروهای نوین دامی، در حوزه مکمل های بیولوژیک، ماده مغذی و ارزشمند کلستروم در این شرکت تولید شده و در حال تجاری سازی است. همچنین توسعه دانش فنی استخراج و تخلیص کلاژن از پوست ماهی در حال اجرا در این شرکت می باشد که تا اردیبهشت سال 1402 وارد بازار دارویی کشور خواهد شد.

در ادامه دکتر حمیدیه ابراز امیدواری کرد که این شرکت بتواند در حوزه ساخت داروهای مورد نیاز پیوند سلول های بنیادی خونساز نیز ورود کرده و بخشی از نیاز کشور را تامین کند. 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z9cv