بررسی روند تکمیل پروژه شهر سلول در نشست دبیر ستاد با مسئولین دانشگاه خوارزمی و صندوق پژوهش و فناوری لیدکو

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دبیر ستاد در نشست با مسئولین دانشگاه خوارزمی و صندوق پژوهش و فناوری لیدکو به بررسی روند تکمیل پروژه شهر سلول دانشگاه خوارزمی پرداختند.

در این نشست ابتدا گزارشی از سوابق دانشگاه خوارزمی ارایه شد و سپس   دکتر حمیدیه گفت: شهر سلول دانشگاه خوارزمی که نخستین شهر سلول ایران محسوب می‌شود، با هدف متمرکز شدن شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در حوزه سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی، در زمینی به مساحت 60 هکتار در محوطه دانشگاه طراحی شده است. این موضوع     نقطه عطفی برای دانشگاه خوارزمی به شمار می­رود زیرا دانشگاه به نسل چهارم دانشگاهها قدم می­گذارد.

در این جلسه همچنین مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری لیدکو به ارایه گزارشی از فعالیت و حمایت های این صندوق در حیطه علوم نوین سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداختند.

در پایان اعضای حاضر در نشست به بحث و گفتگو پیرامون همکاری های مشترک دانشگاه خوارزمی با صندوق پژوهش و فناوری لیدکو جهت پیشبرد اهداف پروژه شهر سلول پرداختند و راهکارها لازم در این خصوص ارایه گردید.

همچنین در حاشیه این جلسه دبیر ستاد با حضور مسئولین دانشگاه خوارزمی نشستی با مدیر عامل شرکت بهار جهت همکاری برگزار و راه کارهای مفید در این خصوص ارایه شد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZmSt