بازدید وزیربهداشت بورکینافاسو از غرفه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT)

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، در تاریخ 22 اسفند 1401 روبرت کارگوگو، وزیربهداشت بورکینافاسو به همراه هیات همراه از خانه نوآوری و فناوری ایران(IHIT) واقع در نمایشگاه بین المللی تهران بازدید کرد. IHIT به عنوان یک کانکتور بین شرکت های دانش بنیان و هیات بازدیدکننده خارجی عمل می کند. در این مرکز دستاوردهای شرکت های دانش بنیان که ظرفیت صادراتی دارند، به نمایش گذاشته می شود. کارکرد این نمایشگاه دائمی به تصویر کشیدن محصولات دانش بنیان حوزه های مختلف علم و فناوری است

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، در تاریخ 22 اسفند 1401 روبرت کارگوگو، وزیربهداشت بورکینافاسو به همراه هیات همراه  از خانه نوآوری و فناوری ایران(IHIT)  واقع در نمایشگاه بین المللی تهران بازدید کرد.  IHIT به عنوان یک کانکتور بین شرکت های دانش بنیان و هیات بازدیدکننده خارجی عمل می کند. در این مرکز دستاوردهای شرکت های دانش بنیان که ظرفیت صادراتی دارند، به نمایش گذاشته می شود. کارکرد این نمایشگاه دائمی به تصویر کشیدن محصولات دانش بنیان حوزه های مختلف علم و فناوری است.

در این بازدید دکتر سلطانی نژاد، مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار و دکتر مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ستاد سلول های بنیادی، هیات بازدیدکننده را همراهی کردند و نیز به معرفی ستاد، شرکت های دانش بنیان و محصولات غرفه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداختند.

پس از این بازدید نشستی در خصوص معرفی بیشتر سایر شرکت ها و تجهیزات بیمارستانی ایران ساخت انجام شد.

دکتر امیرخانی، دبیر شورای راهبردی ستاد سلول‌های بنیادی و معاون امور بین الملل وزارت بهداشت در ابتدای این نشست گفت: "نسبت به این بازدید بسیار خوشبین هستیم و امیدواریم وزارت بهداشت بورکینافاسو این مسئله را پیگیری کند و از دانش فنی ایران استفاده لازم را به عمل آورد. مرکز IHIT به صورت متمرکز پتانسیل کامل جهت ارتباط و فالوآپ این نشست با وزارت خانه آفریقا را دارد."

روبرت کارگوگو در این خصوص گفت: از سفر به ایران احساس غرور و افتخار می کنیم و بابت پیشرفت های علمی به ایران تبریک می گوییم. تولیدات داخلی ایران بسیار مورد توجه ما قرار گرفت.

دکتر زکریا یابقی، داروساز و مدیر کل تولیدات و تجهیزات دارویی بورکینافاسو گفت: بازدید بسیار مفیدی از نمایشگاه و تولیدات ایرانی داشتیم و غرفه سلول‌های بنیادی بسیار مورد توجه ما بوده و ما نیازمند و مشتاق استفاده از محصولات و خدمات این بخش هستیم.

در پایان شرکت های دانش بنیان رئوف، باریج اسانس، تی وان، آریانا تشخیص ابزار و ویرا واکسن شایا به معرفی محصولات خود در حوزه تجهیزات پزشکی و خدمات بیمارستانی پرداختند.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zz8v