ایمونوتراپی، تغییر دهنده بازی درمان سرطان به نفع بیمار

یک بیمار سرطانی در اوکلند که از چندین تومور رنج می برد، پس از شرکت در یک کارآزمایی بالینی که دو داروی ایمونوتراپی را به صورت ترکیبی آزمایش می کرد، بهبودی غافلگیرکننده ای داشت.



 یک بیمار سرطانی در اوکلند که از چندین تومور رنج می برد، پس از شرکت در یک کارآزمایی بالینی که دو داروی ایمونوتراپی را به صورت ترکیبی آزمایش می کرد، بهبودی غافلگیرکننده ای داشت.

 دستیار حسابدار 54 ساله، دنیس مونتیرو، به سرطان با پیشروی مرحله چهارم مبتلا بود و تومورهایی در رکتوم، لگن، کبد، غدد لنفاوی و ریه‌های او وجود داشت.  اما درمان ایمونوتراپی زندگی او را تغییر داد.

 شیمی درمانی و پرتودرمانی مرسوم نه تنها شکست خوردند، بلکه عوارض جانبی شدیدی از جمله اسهال، استفراغ، نفخ، ضعف، سردرد و ریزش مو به من دادند.

 بدترین چیز این بود که گلبول های سفید مرا از بین برد.   تعداد گلبول های سفید من به حدی رسید که تنها مرا زنده نگه دارد.  مجبور شدم چند بار درمانم را به تعویق بیاندازم تا بدنم فرصت بهبودی داشته باشد."


 تمام درمان‌های شیمی‌درمانی موجود استفاده شده بود، اما هیچکدام مؤثر نبودند. تنها انتخاب باقیمانده او ایمونوتراپی بود و بیمارستان نحوه دسترسی به درمان را برای او تشریح کرد که یک کارآزمایی بالینی در کلینیک آزمایشات سرطان اوکلند بود که از ترکیب دو داروی ایمونوتراپی استفاده می کرد. کارآزمایی بالینی تنها شانس او ​​برای زنده ماندن به نظر می رسید.

 در کنار ایمونوتراپی، او رژیم غذایی خود را فقط به غذاهای ارگانیک تغییر داد و قند، گلوتن، محصولات لبنی، غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز را حذف کرد.

  تا زمانی که درمان دو ساله دنیز در نوامبر به پایان برسد، او به تزریق داخل وریدی داروهای ایمونوتراپی هر سه هفته یکبار ادامه خواهد داد.

 پزشکان در بیمارستان اوکلند گفتند که ترجیح می دهند در مورد کارآزمایی بالینی که دنیز در آن شرکت می کند اظهار نظر نکنند.

 دکتر آلیسیا دیدزبری، محققی از دانشگاه اوکلند، گفت شیمی درمانی تمام سلول های بدن ما را که به سرعت در حال رشد هستند، بدون تمییز بین سرطان و سلول های سالم از بین می برد.


 دکتر دیدزبری گفت:  این جایی است که عوارض جانبی شیمی درمانی سنتی خود را نشان می دهد - موهای شما شروع به ریزش می کند و روده شما تحت تاثیر قرار می گیرد، زیرا این نوع سلول ها به سرعت تقسیم می شوند.

  بدن ما می‌تواند برخی از سلول‌های آلوده را تشخیص دهد و آنها را از بین ببرد، اما تومورها توانایی خاموش کردن این عملکرد را دارند و این جایی است که داروهای ایمونوتراپی وارد عمل شدند.

 یکی از داروهایی که دنیز دریافت کرد، مهارکننده نقطه وارسی ایمنی (ICI) نام دارد.  این تعامل بین مولکول ها را مسدود می کند و به بدن اجازه می دهد سلول های سرطانی را بکشد.


 دکتر دیدزبری گفت : ICI نحوه رویکرد درمان سرطان را تغییر داده است. به جای هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی، اکنون درک خود را بر روی تعاملات بین محیط ایمنی و تومور متمرکز کرده‌ایم."

 ICI دنیس نتایج تقریباً معجزه آسایی را نشان داده‌است و به نظر می‌رسد که ممکن است راه‌حلی برای همه سرطان‌ها باشد، اما تحقیقات کافی هنوز وجود ندارد.

 دکتر دیدزبری گفت:  در حال حاضر شواهد بالینی کافی برای استفاده از آن ها در همه موارد وجود ندارد، اما خبر خوب این است که ICI ها اغلب در سرطان هایی که درمان آنها با شیمی درمانی سخت است، مانند ملانوما پیشرفته در مراحل پایانی، به خوبی عمل می کنند.

 او گفت که سازمان غذا و داروی ایالات متحده یک ICI جدید را برای ملانوم متاستاتیک در ماه مارس تایید کرده و حداقل 33 کارآزمایی بالینی در سراسر جهان در حال انجام است.

https://www.newshub.co.nz/home/new-zealand/2022/05/immunotherapy-proves-game-changing-cancer-treatment-for-patient.html



کلمات کلیدی
//isti.ir/ZNbt